Hej!
Installerat ytterligare ett yale L3 på en dörr. Nu har jag ett missljud vid låsning och upplåsning, låter som att något kärvar när man trycker på låsknappen.
Har installerat 4-5 yale L3 tidigare och kan inte se vad som kan va fel, har inte stött på detta problem innan. Har någon vart med om liknande? // Adde
 
addebaddeman addebaddeman skrev:
Hej!
Installerat ytterligare ett yale L3 på en dörr. Nu har jag ett missljud vid låsning och upplåsning, låter som att något kärvar när man trycker på låsknappen.
Har installerat 4-5 yale L3 tidigare och kan inte se vad som kan va fel, har inte stött på detta problem innan. Har någon vart med om liknande? // Adde
Samma problem här..skrapljud vid låsning, mindre oljud vid upplåsning
 
Spännande, jag återkommer när jag fått svar från yale
 
  • Gilla
Robert Trzpil
  • Laddar…
addebaddeman addebaddeman skrev:
Spännande, jag återkommer när jag fått svar från yale
Kommer att kontakta dem också. Plockade ut låset och provade koppla ihop allt utanför dörren och skrapande ljud är kvar. Så ingen felmontering.
 
Zdenek Marek Zdenek Marek skrev:
Kommer att kontakta dem också. Plockade ut låset och provade koppla ihop allt utanför dörren och skrapande ljud är kvar. Så ingen felmontering.
Det har tydligen släppts en ny version av låshuset i mitten på maj. Denna låter surrande istället för klick som tidigare. En annan skillnad är att dörrhandtaget inte går att trycka ner när dörren är låst. Det kan vara det..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.