Jag hade en tekniker här som testade guideslingorna genom att sätta roboten (en Husqvarna 430x) i stationen, knappa in något och sedan gick roboten ut och följde guidekabeln tills man stannade den. Detta blev då avståndet som roboten skulle köra innan den började klippa. Jag skulle behöva göra detta igen! Jag har hittat hur man testar om roboten kan hitta guiden och tillbaka till stationen men inte tvärtom. Någon som vet mer om detta?
 
Jag ställer in det i appen bara. Stegar upp avståndet på ett ungefär och kollar sen om klipparen startar där jag vill eller inte. Om inte så lägger jag till/drar ifrån några meter.

Ligger under Inställningar/Installation/Yttäckning
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Jag ställer in det i appen bara. Stegar upp avståndet på ett ungefär och kollar sen om klipparen startar där jag vill eller inte. Om inte så lägger jag till/drar ifrån några meter.

Ligger under Inställningar/Installation/Yttäckning
Ja, det är jag med på och har pillat med en del. Jag vill mest bara se hur den följer slingan. Finns en del av gräsmattan som inte får den kärlek den förtjänar.
 
Ok. Inget man gör så ofta, så har inte tänkt på det. Jag skulle ställa startpunkten jag vill testa på 100 % och sen kasta in klipparen i laddaren och vänta.

Test två och tre går ju lite fortare då man kan skicka tillbaka den till laddaren direkt och få ut den på några minuter.

Low-tech-lösning. Kanske får vi snart svar på hur man ”borde” göra.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Ok. Inget man gör så ofta, så har inte tänkt på det. Jag skulle ställa startpunkten jag vill testa på 100 % och sen kasta in klipparen i laddaren och vänta.

Test två och tre går ju lite fortare då man kan skicka tillbaka den till laddaren direkt och få ut den på några minuter.

Low-tech-lösning. Kanske får vi snart svar på hur man ”borde” göra.
Intressant! Testade att göra som du föreslog och det funkade hur bra som helst. Roboten gick via guiden helt perfekt till det mer avlägsna området. Måste vara någon annan inställning då helt enkelt. Tack för tipset!
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.