Hej. Jag håller på att renovera och måla om garaget. Övre sidan ok men från garaget har jag ett litet betongutrymme med trappa ner till källaren.
Börjat slipa bort gammal färg men ser att det är ganska fuktigt i nedre delen av väggen.

Vågar jag quickfixa det?
Måla väggen med silikatfärg, klinkra golvet och sen kan det få vara lite blött i hörnet bäst det vill? (Så länge inget material kan mögla?)

Jag kommer bygga en ny trappa ner här sen.

Det kändes lite tungt att bila bort eller gräva upp utsidan för att isolera eller dränera bort vatten här då
Övriga källaren (huset) är ok.

Någon som ser någon fara med detta? Betongutrymme med trappa: synliga fuktfläckar på väggar och ojämnt betonggolv, slipade väggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hörn av ett betongutrymme med tecken på fukt och gammal färg som slipats bort.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det bör gå att quick-fixa. Även utan organiska mtrl kan det dock mögla. Det är omöjligt att undvika damm- och jordpartiklar som virvlar runt med luften. Jag håller på att klinkra upp ett ekonomiutrymme där grundläggningen inte är ordentligt fuktsäkrad. (En naturstensgrund direkt i marken/lerjorden som man bara murat upp en bärande vägg på samt gjutit mot. Det blir fuktuppslag i kanten mellan betongplatta och jord/stengrund. Fuktuppslaget fortsätter genom fogarna mellan plattorna vid kanten. Det blir som spunnet socker med tiden. Kan vara mögel, men också saltutfällningar.) Ser dock inte ngt nämnvärt problem med det nere i hörnen i en källartrapp i ett garage. Mest ett estetiskt problem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.