Okej, nu har jag äntligen fått tid att göra om det. Nu var jag ruggigt noggrann med att tvinna upp så lite som möjligt och nu fick jag 1 Gbps!
Mätte upp 670Mbit på bredbandskollen.
Om det är någon som är intresserad av hur det borde se ut (för det var jag) så bifogar jag en bilder på anslutningarna som funkade för mig. Bilden då bägge används så är det den övre som är rätt gjord (ska göra om den andra nu) Nätverksuttag med korrekt anslutna kablar för högre internet-hastighet, övre anslutningen är rätt utförd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nätverksuttag med rätt kopplade kablar för 1 Gbps anslutning, övre porten korrekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Tack för hjälpen!
 
  • Gilla
stoffes och 5 till
  • Laddar…
C
E erik8308 skrev:
Okej, nu har jag äntligen fått tid att göra om det.
Prydligt!
I ärlighetens namn är det dock inte så extremt jättenoga.

Undrar fortfarande vad detta är för nåt?:
Detaljbild av en nätverkskabelanslutning med röda pilar som pekar på specifika delar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
C cpalm skrev:
Prydligt!
I ärlighetens namn är det dock inte så extremt jättenoga.

Undrar fortfarande vad detta är för nåt?:
[bild]
Tänkte att skulle jag göra om det så skulle det vara så bra det kunde bli.

ang kabel så köpte jag i min enfald en SF/UTP kabel. Tänkte at jag minsann inte skulle ha några störningar . Så det där är rester av skärmningen. Någon sorts metallnät runt kabeln. Elektrikern bara garvade: ”sånt där har man bara vid speciella situationer”
 
C
E erik8308 skrev:
Så det där är rester av skärmningen. Någon sorts metallnät runt kabeln. Elektrikern bara garvade: ”sånt där har man bara vid speciella situationer”
Ja, men det där måste du ju så klart klippa bort eller vika undan. Det är ju ledande metalltrådar som gör att det blir kortslutning om de kommer åt någon av signalledarna. Är rätt övertygad om att det är orsaken till dina problem.
 
C cpalm skrev:
Ja, men det där måste du ju så klart klippa bort eller vika undan. Det är ju ledande metalltrådar som gör att det blir kortslutning om de kommer åt någon av signalledarna. Är rätt övertygad om att det är orsaken till dina problem.
okok, bra input, jag ger mig på det ikväll igen
 
Om du inte har skärmad utrustning så gör det ingen skillnad att köra skärmad kabel, tvärtom.
 
A Andy78 skrev:
Om du inte har skärmad utrustning så gör det ingen skillnad att köra skärmad kabel, tvärtom.
Jasså? Min tanke var att det skulle kunna vara något på vägen som skulle kunna störa. Men jag kommer aldrig köpa sån kabel igen…
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.