Tjejens gräsklippare går inte riktigt ren. Det är 42 år sen man pillade med moppen så jag avstår att killgissa. :cool:

går det att höra om det är luften? Filtret ser ok ut.
Bränslet, kört igenom flera tankar utan förbättring.
Bränsleblandningen?

 
A
Nicro Nicro skrev:
Tjejens gräsklippare går inte riktigt ren. Det är 42 år sen man pillade med moppen så jag avstår att killgissa. :cool:

går det att höra om det är luften? Filtret ser ok ut.
Bränslet, kört igenom flera tankar utan förbättring.
Bränsleblandningen?

[video] [video]
bränsleblandning?
Vad kör du på?
Kolla stiftet..
moderna stift och spolar kräver annat underhåll.. Blir glipan för stor på stiftet så blir det problem..
 
  • Gilla
Nicro
  • Laddar…
Totte_S
Förgasaren är alltid ett bra ställe att kolla först.
Är den ren, är munstyckena igensatta, är membran hela, därefter ev inställningsskruvar, men normalt ändrar man ju inget på en gräsklippare.
 
  • Gilla
Huddingebo
  • Laddar…
A
Totte_S Totte_S skrev:
Förgasaren är alltid ett bra ställe att kolla först.
Är den ren, är munstyckena igensatta, är membran hela, därefter ev inställningsskruvar, men normalt ändrar man ju inget på en gräsklippare.
Nej nej... Inget alls man ger sig på först.
alltid.
bränsle.
bränslefilter.
bränsleslang.
tändstift.
luftfiltret.

När detta är kollat då ger man sig på förgasaren.. Och det är sällan som det finns ställskruv på moderna klippare..
 
  • Gilla
Nicro
  • Laddar…
Skall kolla mer exakt men det är ”grön” bensin.
 
  • Gilla
krikur
  • Laddar…
Har den förgasare med en sån där gummituta som man trycker på 3 ggr innan kallstart ??
Gummitutan måsta vara hel, och det ska vara ett litet hål i den.
Igensatt hål gör att den får för mycket bensin, sprucken gummituta att den får för mycket luft, i båda fallen går den dåligt.
 
Isakare Isakare skrev:
Har den förgasare med en sån där gummituta som man trycker på 3 ggr innan kallstart ??
Gummitutan måsta vara hel, och det ska vara ett litet hål i den.
Igensatt hål gör att den får för mycket bensin, sprucken gummituta att den får för mycket luft, i båda fallen går den dåligt.
nej, ingen tuta. :D
 
A
Nicro Nicro skrev:
Skall kolla mer exakt men det är ”grön” bensin.
Grön bensin... låter som 95 oktan..
 
A
Nicro Nicro skrev:
nej, ingen tuta. :D
Nej det är en vanlig flottörförgasare på denna.
 
Maskintok skrev:
Grön bensin... låter som 95 oktan..
OKQ8 Ultima Bensin dunk för 4-taktsmotorer står på marken nära vägg och grus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Claes Sörmland
Ser ut som en Honda-motor. Jag hade liknande problem med min. Bytte stift och luftfilter och problemen försvann. Jag bytte olja i samma veva men utgår från att detta inte hade med motorns gång att göra.
 
  • Gilla
Nicro och 1 till
  • Laddar…
A
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Ser ut som en Honda-motor. Jag hade liknande problem med min. Bytte stift och luftfilter och problemen försvann. Jag bytte olja i samma veva men utgår från att detta inte hade med motorns gång att göra.
stift och luftfilter är stående stort sätt varje år. även oljan..

Men okq8 bränslet skulle jag tända grillen med... Inget vidare bränsle...
 
A
Nicro Nicro skrev:
[bild]
byt bränsle.. många som fått problem av det där
 
Vad är bättre?
 
Claes Sörmland
Maskintok skrev:
stift och luftfilter är stående stort sätt varje år. även oljan..
Då har man nog för mycket fritid. Inte byter jag olja, stift och luftfilter efter en säsong, det blir ju inte mer än kanske strax över ett tiotal klipptillfällen på en sommar. Så dåliga motorer gör inte Honda.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.