Har snöat in på Google Home och det här med att styra lampor och annat i hemmet. Undrar naturligtvis om min Pax Calima också går att kontrollera med Google Home? Någon som har koll på det? Fläkten är ju appstyrd och kontrolleras med telefonen men jag vill såklart ta det ett steg till.
 
Undrar typ samma m, så har du blivit klokare?
 
R Ro36 skrev:
Undrar typ samma m, så har du blivit klokare?
Nej, har inte blivit klokare. Har å andra sidan inte brytt mig så mycket heller utan kör med samma inställning jämt. Alltså lågfart hela tiden som går upp i högfart när det duschas.
 
J
Öppna Google home
Sedan inställningar
Lägg till
Fungerar med Google
I nästa meny hittar du alla tusentals appar som är kompatibla
Förhoppningsvis finns appen du använder i listan.
 
  • Gilla
Keiller
  • Laddar…
J Jocke Best skrev:
Öppna Google home
Sedan inställningar
Lägg till
Fungerar med Google
I nästa meny hittar du alla tusentals appar som är kompatibla
Förhoppningsvis finns appen du använder i listan.
Bra tips men Pax finns tyvärr inte med. Inte Fresh Intellivent heller, vilken är den andra fläkten jag har.
 
  • Gilla
Jocke Best
  • Laddar…
J
Keiller Keiller skrev:
Bra tips men Pax finns tyvärr inte med. Inte Fresh Intellivent heller, vilken är den andra fläkten jag har.
Då blir det nog svårt
 
R
Ett tips: i Home Assistant kan man styra Pax Calima genom att kommunicera direkt med dem via bluetooth. Då slipper man också ge bort sitt hem till Google/Molnet.
 
  • Gilla
Keiller
  • Laddar…
maskeradeproggaren
R raderat skrev:
Ett tips: i Home Assistant kan man styra Pax Calima genom att kommunicera direkt med dem via bluetooth. Då slipper man också ge bort sitt hem till Google/Molnet.few
R raderat skrev:
Ett tips: i Home Assistant kan man styra Pax Calima genom att kommunicera direkt med dem via bluetooth. Då slipper man också ge bort sitt hem till Google/Molnet.
Har försökt få igång pax calima via denna custom integrationen: https://github.com/eriknn/ha-pax_ble

Dock får den ingen anslutning. Är caliman väldigt känslig för bra signal (bluetooth LE)?
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.