H halj skrev:
Kändes lite för "snygg" till det. Är det tillfällig rening eller kontinuerlig?

Finns ganska mycket matnyttigt här
[länk]
Spelar inte så stor roll för mig om den är för snygg då den är ganska billig.
Tanken är väl att köra den under tiden jag slipar på knivskaft. Ligger ett fint lager slipdamm på allt i verkstaden.
 
  • Gilla
Alltgår
  • Laddar…
Från manualen:
Installera inte produkten i utrymmen med fukt,
damm eller där vatten/regnvatten finns.
Så luftrenaren tål inte damm. :thinking: Men beskrivningen säger:

Förbättrar inomhusluftens kvalitet och gör hemmet hälsosammare. Kommer med partikelfilter och kan kompletteras med luftfilter som renar luft från föroreningar som lukt, damm, rök, pollen och kemikalier.
 
Karlia
Har svårt att tänka mig att den luftrenaren tål att vara i ett snickeri. Skillnad på slipdamm och det damm som finns i ett hus.
 
  • Gilla
snajgel
  • Laddar…
Jag övervägde också mackapären när jag såg den här tråden, men jag tycker priset är väl tilltaget och fläkten ser bra liten ut (se bild). Jag hade väntat mig att den skulle ta upp hela bredden iaf. Eller haft två fläktar eller nåt sånt. Kollade Youtube och den låter riktigt mycket och lite ansträngt på höga hastigheter. Konstiga fläkthastigheter. 1 = låter ingenting, 2 = låter ordentligt och 3 = låter ännu mer. Hade varit bra om man haft den steglös och ställa den mellan 1 och 2 typ.

Så kort sagt, för dyr för vad man får och för låg kapacitet / liten ettrig fläkt som det verkar. Men jag funderar på om man kan köpa ersättningsfiltret och bygga sin egen luftrenare i värsta fall.

Person som tar ut ett filter från en kompakt luftrenare med liten synlig fläkt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
bjornhallberg bjornhallberg skrev:
… jag funderar på om man kan köpa ersättningsfiltret …l.

[bild]
Jadå, det finns att köpa två olika ersättnigsfilter. …
Luftrenare - IKEA
 
Bygg en egen med kökspappersrulle och större fläkt om inte designen är viktig.
 
  • Gilla
bjornhallberg
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.