H
Instämmer, sjukt fint, och vilket läge! Ska man vara lite kritisk så hade jag gärna sett lite mer symetri i fasaden... men man kan inte få allt :) Hoppas köparen kommer njuta av Paradiset :love:
 
HOBBY ARCHITECT
B
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Är inte det här väldigt billigt? Två tomter, den ena med massa stugor på.
[länk]
Får inte länken att fungera.
 
Rejält lockpris på den
 
HOBBY ARCHITECT
MDIyNnwwMDAxMTc5MDE0Mnw5Ng...jpg
Charmigt i Vänesborg.
 
  • Älska
Maria T
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Violina Violina skrev:
[länk]

Kanske inte så lätt att se så mycket av detta hus.. Men jag tycker det är nåt magiskt med det.. :giggle:
Verkligen! Man kan bara hoppas att en ny excentriker får uppfylla sina drömmar där.
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Verkligen! Man kan bara hoppas att en ny excentriker får uppfylla sina drömmar där.
Lite väl långt från jobbet, annars hade jag kunnat tänkt mig att byta omgivningar :thinking:
 
Gulligt litet 50-talsradhus. Väldigt slitet men med potential att vara väldigt fint med en varsam renovering och mycket kärlek. Oftast är det de mest slitna objekten som har mest detaljer kvar, vilket inte är så konstigt.


dscf9112-2115.jpg

3-8849.jpg

Fantastiskt kök. Härligt att alla skåpen verkar vara kvar även om färgsättning med mera känns mer 70-tal.

dscf9118-2132.jpg

dscf9120-3865.jpg

dscf9121-8110.jpg
Trappa ner till källaren med "hobbyrum" och matkällare. Saknas dock bilder på dessa i annonsen. Kan inte låta bli att undra vad matkällaren har för klimat och om den fungerar för det syftet än idag, eller kanske till och med för vinförvaring.

dscf9127-6172.jpg

dscf9132-9164.jpg

2-397.jpg
Direkt från vardagsrummet når man den lummiga uteplatsen. Lite vildvuxen just nu men ändå fin. Lite svårt att greppa på bilderna hur stor den är men det är ingen hel trädgård i alla fall.

dscf9138-5435.jpg
Upp för trappen finns 3 sovrum. Trappan är ofta en av mina favoritdetaljer i radhus från 40- och 50-talet.

dscf9137-2752.jpg

dscf9139-6499.jpg
Sovrummen däremot brukar mest kännas enkla men funktionella. Är man sugen på att se mer så finns mäklarannonsens alla bilder här: https://www.lansfast.se/hitta/bosta...lingsvagen-5b/cmbolgh55cb2ouepka851fh/#bilder.

Grubblar dock lite på det här med matplats. I köket ser det ut att rymmas på sin höjd ett litet matbord och vardagsrummet är inte heller så stort. Verkar utmanande att ha lite fler gäster över. Om man inte förpassar TV:n till "hobbyrummet" i källaren, men det är nog ingen populär lösning. ;)

24631-01-nyodlingsvagen-5b-lf-sollentuna-fai-2d-1630.jpg
 
Redigerat:
  • Gilla
Fadai och 6 till
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
Väldigt snygga köksluckor!
 
  • Gilla
FunkishJonny
  • Laddar…
Maria T
F FunkishJonny skrev:
Gulligt litet 50-talsradhus. Väldigt slitet men med potential att vara väldigt fint med en varsam renovering och mycket kärlek. Oftast är det de mest slitna objekten som har mest detaljer kvar, vilket inte är så konstigt.
Verkligen en dröm för den som har tid att fixa till, och i en relativt trevlig Stockholmsförort också. Jag är uppvuxen (i lägenhet) med såna lutande köksluckor och det är ett så tydligt fint minne att jag blir helt lyrisk.
Det enda negativa jag kan komma på är priset - hade det varit friköpt hade det varit ett fynd men nu är det en bostadsrätt och då kanske inte alla renoveringar som köparen tänkt göra går att genomföra, ja lite för dyrt för den ytan kan jag tycka, men vackert. Hoppas någon som vill renovera varsamt finner detta radhus och tar hand om det på bästa tänkbara sätt.
 
  • Gilla
FunkishJonny
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Verkligen en dröm för den som har tid att fixa till, och i en relativt trevlig Stockholmsförort också. Jag är uppvuxen (i lägenhet) med såna lutande köksluckor och det är ett så tydligt fint minne att jag blir helt lyrisk.
Det enda negativa jag kan komma på är priset - hade det varit friköpt hade det varit ett fynd men nu är det en bostadsrätt och då kanske inte alla renoveringar som köparen tänkt göra går att genomföra, ja lite för dyrt för den ytan kan jag tycka, men vackert. Hoppas någon som vill renovera varsamt finner detta radhus och tar hand om det på bästa tänkbara sätt.
Södra Sollentuna och än mer nybyggda Silverdal är sjukt dyrt mot övriga Sollentuna, men med dagens priser och om det är en ytskicktsrenovering i första hand så är det nog ett bra köp för den som letar en liten bostad. Eftersom jag själv bor i Sollentuna så får jag säga att det ändå är en bra kompromiss då områdena utmed Roslagsbanan på ungefär samma pendlingsavstånd är betydligt dyrare och områdena kring Järvafältet är mindre populära (utanför Bromma/Sundbyberg/Spånga som är dyrare om de har motsvarande läge plus att de med ungefär samma pris har mycket längre till vatten). Om man nu vill bo norr om Stockholm till begränsad budget är det nog ett bra alternativ...
 
  • Gilla
FunkishJonny och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.