E El-Löken66 skrev:
Är det samma priser att handla där på plats?

Frekvenser?

Hur funkar appen om det ska anslutas exempelvis ett hus och en stuga på olika platser?
Jag har inte uppfattat att det skulle finnas olika versioner av larmet baserat på radiofrekvenser. Jag ska dock vara ödmjuk och säga att jag inte har undersökt detta med kirurgisk precision utan utgått från att det skulle ha framgått någonstans om det skulle kunna vara ett problem. Speciellt med tanke på att det säljs inom EU.

Huruvida det går att handla på plats eller inte så är det väl enklast att ställa frågan direkt till företaget istället för här. Måste ju gå minst lika fort (om inte fortare) och det blir ju direkt från källan också.

När det gäller appen så förstod jag nog inte frågan. Om du menar två separata system i samma app så kan jag inte hjälpa till då jag bara har ett system, men det funkar iaf alldeles utmärkt.
 
  • Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
Beställde lite ”kom igång grejer” från Best alarm system idag. De skrev i chatten att beroende på vilken del som finns i vilket lager så skickar de från antingen Spanien eller Nederländerna. Hen skrev också att det kan skickas från Sverige..(?).
Vi får se, borde landa måndag/tisdag.
Tjänade väl ca 900kr på att köpa därifrån. Alltid nåt.
 
G gluecifer skrev:
Beställde lite ”kom igång grejer” från Best alarm system idag. De skrev i chatten att beroende på vilken del som finns i vilket lager så skickar de från antingen Spanien eller Nederländerna. Hen skrev också att det kan skickas från Sverige..(?).
Vi får se, borde landa måndag/tisdag.
Tjänade väl ca 900kr på att köpa därifrån. Alltid nåt.
G gluecifer skrev:
Beställde lite ”kom igång grejer” från Best alarm system idag. De skrev i chatten att beroende på vilken del som finns i vilket lager så skickar de från antingen Spanien eller Nederländerna. Hen skrev också att det kan skickas från Sverige..(?).
Vi får se, borde landa måndag/tisdag.
Tjänade väl ca 900kr på att köpa därifrån. Alltid nåt.
Nu kl 11.00 kom ett bud med paketet, skulle vara UPS men de hade nog anlitat någon mindre firma för det var en helt ostripad VW buss. Hursomhelst, ganska snabb leverans får man ju säga.
 
Är det Solar som gäller för Ajax om man har kundnummer där, eller finns det bättre kanaler?
 
Nu när Ajax städat en del i återförsäljarträsket, finns det någonstans man kan göra en bra deal på larmkomponenter eller är bara att hacka i sig att köpa från t.ex safeland eller designlarm? eller finns det några klipp att göra?
 
Jag köpte ju en del Ajaxprylar från Best Alarm System i Spanien sist. Nu verkar de ha lagt av med Ajax. Fick detta svar när jag mailade och frågade varför.

”Yes we stopped. The quality of Ajax after a few years was not what we expected.

Now we changed to Hikvision and this quality is much better.

Kind regards
Pascal.”

För mig låter HikVision som riktigt Kinasmäck, men det kanske Ajax också är i grunden?
 
Det kan ju lika gärna vara ett sätt att försöka behålla sina kunder som ett kvalitativt mått på produkterna. Jag har läst väldigt lite (om något) negativt om Ajax.
 
  • Gilla
sinclairhacker och 2 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Det kan ju lika gärna vara ett sätt att försöka behålla sina kunder som ett kvalitativt mått på produkterna. Jag har läst väldigt lite (om något) negativt om Ajax.
Ja, wuchi skrev också i inlägget före mig att Ajax rensat en del i återförsäljarträsket, kanske gällde Best alarm.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.