Hej,

Skall påbörja ett bygge av ett altandäck runt kortsida och halvalångsidan av vårt hus. Huset är av sutterängkaraktär och vi tänkte att under delar av "däcket" eller balkongen kunna ha en carport, vilket kommer att kräva att vi har undertak i konstruktionen. Det jag har märkt nu när jag skissar på hur det kan se ut är att det är väldigt svårt att rita upp detta på något smidigt sätt!? Är det någon som känner till ngt "enkelt" ritprogram?

Likaså är jag ju på jakt efter lite inspiration. Har sökt runt en del, men hittar inte så mycket som är av intresse, så tips mig gärna :)
 
C chrsal skrev:
Hej,

Skall påbörja ett bygge av ett altandäck runt kortsida och halvalångsidan av vårt hus. Huset är av sutterängkaraktär och vi tänkte att under delar av "däcket" eller balkongen kunna ha en carport, vilket kommer att kräva att vi har undertak i konstruktionen. Det jag har märkt nu när jag skissar på hur det kan se ut är att det är väldigt svårt att rita upp detta på något smidigt sätt!? Är det någon som känner till ngt "enkelt" ritprogram?

Likaså är jag ju på jakt efter lite inspiration. Har sökt runt en del, men hittar inte så mycket som är av intresse, så tips mig gärna :)
Räcker väl att rita från sidan och då blir det inte så komplicerat, iof så får man räkna vinklar och längder själv.
 
P pianist skrev:
[länk]
Vad jag har förstått så kan man inte sätta längden på strecken i Sketchup, utan man måste manuellt rita exakt rätt längd som man vill ha.
Omständlig för en annan som är van vid andra CAD-program.
 
"To make your line a precise length, type a value and press Enter (Microsoft Windows) or Return (macOS). You can repeat this process as many times as you like until you draw a new line or select another tool. If you don’t specify a unit, SketchUp uses the unit specified in your template. However, you can type any imperial or metric unit for your line. So you can type 3mm or 5’2” for example. Your value appears in the Measurements box as you type."
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.