Vi har en hyffsat fuktig källare med oisolerad platta och klinkers på golvet. Isolerad inifrån med cellplast och gips på stålreglar. Vi har hittills bara använd källaren för tvättstuga och förvaring, men nu har vi inrett ett arbetsrum och allrum där. Vi har en avfuktare av golvmodell i tvättstugan, men skall flytta om så det vore bättre med en med ordentlig kapacitet som kan sitta uppe vid taket i allrummet. Nu undrar jag on någon kan någon tipsa om en tyst, diskret och bra modell. Den skall klara hela källaren på ca 70 m2. Vattnet kommer ledas ut utomhus. Hur långt bort måste det ledas tror ni? Det är makadam under men ingen övrig dränering.
 
Nu har jag snokat runt lite och hittar inga vägghängda modeller alls. Hur kan det inte finnas det?!
 
Det är ganska tunga grejer. Jag snickrade ihop en kraftig hylla själv och sedan har jag en Woods med hjul uppe på hyllan så den nästan når innertaket i garaget. Satte en låg sarg runt så den inte kan rulla utanför hyllan. Sedan kondensvattenslang ansluten till avloppet men det går bra med t.ex. en liten stenkista också.
 
De hade passat perfekt, om de kostade typ en tiondel :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.