Vi har ett garage med oerhört knaggligt och ojämnt golv. Det är även stora skoavtryck i gjutningen. Vi behöver ha ett golv som är jämt eftersom vi kommer att göra så att halva garaget skall bli ett gym och resten blir till för cyklar, gräsklippare osv.

Jämfört lite och känns som att det borde funka lika bra med betong som med flytspackel?

är det något annat jag behöver tänka på?

tacksam för alla tips och råd
 
T Tobias Torstensson skrev:
Vi har ett garage med oerhört knaggligt och ojämnt golv. Det är även stora skoavtryck i gjutningen. Vi behöver ha ett golv som är jämt eftersom vi kommer att göra så att halva garaget skall bli ett gym och resten blir till för cyklar, gräsklippare osv.

Jämfört lite och känns som att det borde funka lika bra med betong som med flytspackel?

är det något annat jag behöver tänka på?

tacksam för alla tips och råd
Borsta med stålborste för att få bort allt löst sittande.
Dammsug mycket noga.
Förvattna ytan under dagen innan du börjar ifall det är sugande underlag.

Läs noga på förpackningen hur man ska göra. Blanda väl och med exakt rätt mängd vatten. Lägg på plast efteråt och eftervattna ordentligt.
Har jämnat av endel i källaren med finbetong från byggmax och det går att få en jämn slät yta.
Till garaget använde jag Mira 6975 Betomix Flow Flytspackel 20kg för det var ojämnt och skrovligt och det blev skitbra. Den brinner rätt fort.
Se till att ha tillräckligt med material så du kan göra allt i ett svep och överväg att hyra en blandare om det är mycket som ska blandas, en stor hink, skruvdragare och visp räcker bara till mindre ytor imo
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.