Jag har bestämt mig för att flytta 30mil ifrån där jag bor nu (hem till min födelseort) så jag har sålt mitt hus.
Jag har ännu inte hittat något nytt så jag sitter och funderar på hur jag ska lösa flytten om jag inte hittar något nytt i tid.

Jag skulle vilja hyra en sådan "sjöcontainer" eller vad det heter som kan stå på min nuvarande tomt så jag kan fylla den i lugn och ro.
Sedan köra den 30mil och ställa den hos en bekant så länge tills jag hittat nytt hus.

Någon som vet om det går eller tips på någon firma? Googlar man så är det bara massa "släng-containrar" eller suspekta "jannes catering och containers".

Tack på förhand!
 
tommib
Är du säker på att du vill hyra? Det kan vara enklare att bara köpa containern och sedan sälja den igen senare.

Du bör ha i åtanke att miljön inne i en container inte nödvändigtvis är så bra för saker av tyg osv. Det kan bli fuktigt inne i den om du inte vidtar åtgärder.
 
RompisKompis RompisKompis skrev:
Tycker att containertjänst verkar seriösa.
[länk]
Verkar som de bara har lager i Stockholm så det blir nog en dyr leverans
 
tommib tommib skrev:
Är du säker på att du vill hyra? Det kan vara enklare att bara köpa containern och sedan sälja den igen senare.

Du bör ha i åtanke att miljön inne i en container inte nödvändigtvis är så bra för saker av tyg osv. Det kan bli fuktigt inne i den om du inte vidtar åtgärder.
Läste om fukten men tänker eftersom den ska stå brevid huset så kan man sätta in en avfuktare.

Köpa kunde vara ett alternativ men jag har ingen möjlighet att flytta den så då måste jag hyra den tjänsten separat (kanske ändå tjänar på det?)
 
P
Du skriver inte var du finns och inte heller vart du ska...
Men de nedan hyrde vi en 20fots under flera år när vi renoverade och innan vi hade ett garage att fylla
Vi fick våran levererad från Helsingborg men det finns även från Göteborg
https://lcs.se/produkt-kategori/hyra-container/

Funkade hur bra som helst.

Om orten fortfarande är fel så är ett tips att ringa något lokalt åkeri. De har nog kontakter.

Edit:
En annan
https://containerpoolen.se/hyra-containers/
Sök på "magasinering container"
Du får upp massor av förslag
 
  • Gilla
Hemmakatten och 1 till
  • Laddar…
P PappasHammare skrev:
Du skriver inte var du finns och inte heller vart du ska...
Men de nedan hyrde vi en 20fots under flera år när vi renoverade och innan vi hade ett garage att fylla
Vi fick våran levererad från Helsingborg men det finns även från Göteborg
[länk]

Funkade hur bra som helst.

Om orten fortfarande är fel så är ett tips att ringa något lokalt åkeri. De har nog kontakter.

Edit:
En annan
[länk]
Sök på "magasinering container"
Du får upp massor av förslag
Tack för tipsen!
My bad, jag ska från Öland till Göteborg
 
S Salve skrev:
Verkar som de bara har lager i Stockholm så det blir nog en dyr leverans
oj, jo det blir nog en saftig leverans.
Missade det.
 
P
Göteborg.. Det borde väl inte vara något problem att hitta containers där.....

Här är en till firma...
https://www.mcr.se/hyra-container/

Ring och hör med dem eller någon annan.
De kan säkert förflytta den åt dig också.

Tips.. Använd telefonen och ring med den.... :D
 
RompisKompis RompisKompis skrev:
En till firma i Göteborg (om du vill kolla med flera): Lundby container service [länk]

lycka till
och sen missade jag att PappasHammare redan länkat den, tydligen för varmt för mig idag.
 
S Salve skrev:
Jag har bestämt mig för att flytta 30mil ifrån där jag bor nu (hem till min födelseort) så jag har sålt mitt hus.
Jag har ännu inte hittat något nytt så jag sitter och funderar på hur jag ska lösa flytten om jag inte hittar något nytt i tid.

Jag skulle vilja hyra en sådan "sjöcontainer" eller vad det heter som kan stå på min nuvarande tomt så jag kan fylla den i lugn och ro.
Sedan köra den 30mil och ställa den hos en bekant så länge tills jag hittat nytt hus.

Någon som vet om det går eller tips på någon firma? Googlar man så är det bara massa "släng-containrar" eller suspekta "jannes catering och containers".

Tack på förhand!
Smart ide’. Kan man ställa en container i trädgården utan tillstånd?
 
D Dr Jumping Jack skrev:
Smart ide’. Kan man ställa en container i trädgården utan tillstånd?
Ja, det är ingen fast installation så det kan man göra.
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
C crillux skrev:
Ja, det är ingen fast installation så det kan man göra.
Hur blir det med en container som jag använder som gäststuga?
 
D Dr Jumping Jack skrev:
Hur blir det med en container som jag använder som gäststuga?
Den blir för varaktigt bruk, och kräver därför bygglov.
 
  • Gilla
Hemmakatten
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.