T
Gul rutschkana i trädgården med närbild på en knopp för vattenanslutning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej! Jag har en rutschkana (från Jungle Gym) i trädgården. Längst upp, undertill, finns en ”knopp” som går att perforera och som man kan spola vatten genom för att göra kanan till en vattenrutschkana vilket är väldigt uppskattat. Jag har tidigare löst detta genom att buntbanda fast mynningen av en trädgårdsslang runt knoppen, men skulle vilja fästa en snabbkoppling (hane) permanent på knoppen så att det går att klicka dit den vattenslang som vanligtvis har en strålpistol eller vattenspridare kopplad till sig. Eftersom knoppen är ganska kort och inte har några spår eller annat så kommer jag att behöva limma dit kopplingen. Min fundering nu är om någon har några tips på vägen, kanske har löst något liknande själv? Tacksam för alla ev tips :) Dålig bild på knoppen från sidan bifogas.
 
tommib
Det är väl bara göra på samma sätt nu. Ta en bit trädgårdsslang, montera dit med slangklämma (sitter bättre än buntband) och montera en gardenakoppling i andra änden av slangen. Använd sedan en skarvkopplling för att få ihop de två gardenakopplingarna (den från strålpistolen samt den från rutschkanan). Större byggvaruhus säljer trädgårdsslang på lösmeter men du kan ju också köpa en 20 m förpackning från Biltema, det kostar under hundralappen.
 
  • Gilla
tomasjo
  • Laddar…
T
tommib tommib skrev:
Det är väl bara göra på samma sätt nu. Ta en bit trädgårdsslang, montera dit med slangklämma (sitter bättre än buntband) och montera en gardenakoppling i andra änden av slangen. Använd sedan en skarvkopplling för att få ihop de två gardenakopplingarna (den från strålpistolen samt den från rutschkanan). Större byggvaruhus säljer trädgårdsslang på lösmeter men du kan ju också köpa en 20 m förpackning från Biltema, det kostar under hundralappen.
Tusen tack för hjälpen! Det blev kanonbra :D

Om någon i samma ärende snubblar över tråden så är dimensionen på knoppen 3/4”!
 
  • Gilla
tommib
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.