i badrum/WC så torde det väl vara smidigare att lägga in det under husbyggets gång, även om det som tillval är lite dyrare kanske, än att göra det i efterhand.

Om man har värmegolv, kan man ha våtgolv då och vänta nåt år eller två på klinkers?
 
Klart att det är smidigare att göra det när man bygger.

Den andra frågan förstår jag inte. Vad är våtgolv?
 
S
Jag tycker du ska slå till på golvvärmen nu, om det är det du vill ha. Till elektrisk golvvärme behöver du ha några elrör i väggen för matning och termostaten också. Det blir mycket bättre att göra det från början.
 
jon_h skrev:
Klart att det är smidigare att göra det när man bygger.

Den andra frågan förstår jag inte. Vad är våtgolv?
Plastgolv menade jag. Klinkers och kakel är tillval på HV-hus.
 
Om du vill ha keramik i badrummet så lägger du naturligtvis det när du bygger, inte ett eller två år senare.. Men om du nu vill ta den märkliga omvägen av någon anledning så är i alla fall inte golvvärme under våtrumsmatta några problem.
 
Tänk på att elektrisk golvvärme kan missfärga ljusa plastmattor om effekten blir för hög eller ex man har badrumsmattor på golvet (dessa mattor kan i sig oxå missfärga, sk mjukgörarvandring som yttrar sig som en permanent fläck)
 
jon_h skrev:
Om du vill ha keramik i badrummet så lägger du naturligtvis det när du bygger, inte ett eller två år senare.. Men om du nu vill ta den märkliga omvägen av någon anledning så är i alla fall inte golvvärme under våtrumsmatta några problem.
snarare en ekonomisk fråga. Det blir inte mycket utrymme till tillval. Kan man komma undan billigare (utan svart arbetskraft) än 65.000 kr om man anlitar någon annan än de som bygger huset?
 
65 000 för att göra exakt vad? För prisskillnaden mellan matta och keramik? Ja, det kan man definitivt.
 
jon_h skrev:
65 000 för att göra exakt vad? För prisskillnaden mellan matta och keramik? Ja, det kan man definitivt.
I det priset ingår även hel-kaklat och att de gör jobbet åt oss också.
 
Som sagt, ni kan komma undan mycket billigare än så.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.