Har köp husqvarna 310 undrar om man kan dra två olika slingor från laddstationen då jag har en smal passage till en del av gräsmattan
 
Nej, allt måste vara samma slinga, men den kan se ut som ett timglas exempelvis om det krävs.

Lägg upp en bild på vad du tänkt dig så blir det lättare att ge råd.
 
M
B Bison58113 skrev:
Har köp husqvarna 310 undrar om man kan dra två olika slingor från laddstationen då jag har en smal passage till en del av gräsmattan
Hej
Det beror lite på hur man vill modifiera. Om man sätter en växlande strömbrytare kan du byta mellan två slingor manuellt. Använder man ett relä kan man växla med en timer eller system typ telldus. Det fungerar fint och man kan dessutom sätta relä på begränsningskabeln och göra två zoner som klipparen garanterat håller sig inom. Betydligt bättre än den vanliga zonindelningen som klipparen kan rymma ifrån.
 
M mecklarn skrev:
Hej
Det beror lite på hur man vill modifiera.
Precis! Kanske även skall nämnas robonect, som man kan köpa till wifireläer till, för slingpysslande osv.
(Har dock ej provat detta ännu, men jag köpte ett relä för att testa, men måste bygga en lite träramp för att min klippare ska kunna rulla mellan zonerna först)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.