E
E elmont skrev:
Exakt, själv byggde jag ett hus till mig och min familj för ca 40 år sedan och det har klarat sig utan problem.
På senare tid har jag byggt några maskinhallar ca 15x25 m med 4,5 m takhöjd inne. Några övervåningar på villor samt några fritidshus. Alla står fortfarande stadigt och inga skador finns.
Så att förstärka en takstol kan nog alla elektriker som har som yrke att ibland slå i en eller annan spik.
Nuförtiden används skruvar. :cool:
 
Det ingår även hanterandet av skruvdragare i yrket
 
  • Haha
  • Gilla
Uffe A och 2 till
  • Laddar…
janwide
E elmont skrev:
Exakt, själv byggde jag ett hus till mig och min familj för ca 40 år sedan och det har klarat sig utan problem.
På senare tid har jag byggt några maskinhallar ca 15x25 m med 4,5 m takhöjd inne. Några övervåningar på villor samt några fritidshus. Alla står fortfarande stadigt och inga skador finns.
Så att förstärka en takstol kan nog alla elektriker som har som yrke att ibland slå i en eller annan spik.
Att en händig man som du kan bli elektriker är inget konstigt. Men med all säkerhet finns det en massa andra bra elektriker som inte skulle få förtroendet att snickra på mitt hus ;)
 
E elmont skrev:
Det behöver knappast vara en snickare som gör förstärkningen, det klarar dom allra flesta personer av. Så vill elektrikern göra förstärkningen själv så är det OK.
Absolut, löser han förstärkningen på ett fackmannamässigt sätt så får han självklart göra det. Men med tanke på hans beslut att borra i mina takstolar så tvivlar jag på hans snickarkunskaper..
 
Nu vet vi ju inte OM det är någon fara, Bara att du tror det, så lite mer "kött på benen" tack.
Och OM han inte vet hur det går till kan du ju ge honom ett tips efter det att du får tips här.
 
G Gummigunnar skrev:
Absolut, löser han förstärkningen på ett fackmannamässigt sätt så får han självklart göra det. Men med tanke på hans beslut att borra i mina takstolar så tvivlar jag på hans snickarkunskaper..
Hur orkar du, sätt en bräda att förstärka med.
/p
 
  • Gilla
Nissens
  • Laddar…
Q
Kan du inte bara förstärka med 2,5mm tjocka hålplattor?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.