Hallå där, fick en tråkig morgon idag när fastighetsskötaren hade trimmat gräset vid parkeringen!

Hade bråttom till jobbet så jag kunde inte riktigt kolla på bilen direkt, men när jag kom ut var iallafall halva bilen täckt i gräs från arbetet och när jag sedan efter jobbet skulle skölja/tvätta bilen märker jag både lackskador på flera ställen och stenskott i rutan. Har inte fått tag på någon hos HSB som är ansvariga(får ta det imorgon när dom har telefon tid).

Tänkte höra mig för hur jag bör tänka och om jag bör göra något redan nu med försäkring/polisanmälan. Har endast haft bilen i 2-3 veckor så detta känns ju jättekul.
 
T
Kan du inte bevisa att det är fastighetsskötaren som orsakat skadorna har du inte mycket att hämta tyvärr.

Edit: om inte fastighetsskötaren själv erkänner det då..
 
A
brembo brembo skrev:
Hallå där, fick en tråkig morgon idag när fastighetsskötaren hade trimmat gräset vid parkeringen!

Hade bråttom till jobbet så jag kunde inte riktigt kolla på bilen direkt, men när jag kom ut var iallafall halva bilen täckt i gräs från arbetet och när jag sedan efter jobbet skulle skölja/tvätta bilen märker jag både lackskador på flera ställen och stenskott i rutan. Har inte fått tag på någon hos HSB som är ansvariga(får ta det imorgon när dom har telefon tid).

Tänkte höra mig för hur jag bör tänka och om jag bör göra något redan nu med försäkring/polisanmälan. Har endast haft bilen i 2-3 veckor så detta känns ju jättekul.
fota och säkra upp så du har lite på fötterna
Sedan tar du kontakt med HSB och får fram vilket försäkringsbolag som skall ta i detta ärende. om det är HSB själva eller om det är inhyrd firmas försäkring.
 
T Thullen skrev:
Kan du inte bevisa att det är fastighetsskötaren som orsakat skadorna har du inte mycket att hämta tyvärr.
Vad krävs som bevis tro? Flickvännen såg detta hända från våran balkong, och jag slutade tvätta bilen direkt när jag såg skadorna, vet inte om det spelar någon större roll men kändes bäst så.
 
A
brembo brembo skrev:
Vad krävs som bevis tro? Flickvännen såg detta hända från våran balkong, och jag slutade tvätta bilen direkt när jag såg skadorna, vet inte om det spelar någon större roll men kändes bäst så.
Då finns det alltså vittne.
Även om det kan räknas som jävigt.
Men det visar iallafall för HSB att man bevittnat detta..
 
Maskintok skrev:
Då finns det alltså vittne.
Även om det kan räknas som jävigt.
Men det visar iallafall för HSB att man bevittnat detta..
Ja om hon nu får räknas som det, tyvärr förstod inte hon vikten i att trimma så nära bilen, hon var bara rädd att han skulle träffa bilen direkt med trimmern för han körde väldigt vårdslöst enligt henne
 
A
brembo brembo skrev:
Ja om hon nu får räknas som det, tyvärr förstod inte hon vikten i att trimma så nära bilen, hon var bara rädd att han skulle träffa bilen direkt med trimmern för han körde väldigt vårdslöst enligt henne
Nja men gör dig själv en tjänst

Ta kontakt. och uppge att vittne finns säg inget mer.
Och att du vill veta vart du ska vända dig för att reda ut detta.
Det är till försäkringsbolaget sen du skall uppge bilderna.
 
Maskintok skrev:
Nja men gör dig själv en tjänst

Ta kontakt. och uppge att vittne finns säg inget mer.
Och att du vill veta vart du ska vända dig för att reda ut detta.
Det är till försäkringsbolaget sen du skall uppge bilderna.
Ok, tack för hjälpen!
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
brembo brembo skrev:
Ok, tack för hjälpen!
Varsågod och skriv gärna hur det gått(y)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.