Behöver måla mina taksteg i samband med takbyte, då de tappat all färg. Vad för färg rekommenderas?
 
Lindgrenski Lindgrenski skrev:
Behöver måla mina taksteg i samband med takbyte, då de tappat all färg. Vad för färg rekommenderas?
Bengalack .
 
larsbj larsbj skrev:
Bengalack .
Hittar inte den i någon butik i närheten. Hammerite finns ju annars, verkar vara nåt liknande.

Funderar mest på pensel eller spray. Känns som att det skulle vara mycket lättare att spraya.
 
Rickard.
Takstegen är väl rimligtvis galvade så det är väl bara välja en primer och färgkombination som fungerar på det. Är det rost någonstans så bör du såklart ordna det först.

Taksteg är inte särskilt dyrt så jag skulle inte lägga särskilt mycke tid eller pengar på det men det är ju upp till dig.
 
Rickard. Rickard.ag skrev:
Takstegen är väl rimligtvis galvade så det är väl bara välja en primer och färgkombination som fungerar på det. Är det rost någonstans så bör du såklart ordna det först.

Taksteg är inte särskilt dyrt så jag skulle inte lägga särskilt mycke tid eller pengar på det men det är ju upp till dig.
70-80:- styck och jag har 15-20st, blir lite pengar.
 
Hur har de varit målade förut?
 
Lindgrenski Lindgrenski skrev:
Hittar inte den i någon butik i närheten. Hammerite finns ju annars, verkar vara nåt liknande.

Funderar mest på pensel eller spray. Känns som att det skulle vara mycket lättare att spraya.
Spray håller sämre.
Finns att beställa på nätbutiker typ denna.
https://www.lovelyhome.se/farg/quick-bengalack-ratt-pa-rost
 
F fribygg skrev:
Hur har de varit målade förut?
Inte en aning, de har suttit i 75 år antar jag.
 
Blymönja/linoljefärg från börja kan man då anta, fortsätt med det så kan de förhoppningsvis att sitta lika länge till.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.