Jag har dragit bort en gammal plastmatta från garderobsgolvet, men upptäckte fort att klistret inte är det lättaste att få bort:) Är det bara skrapa som gäller eller finns det något medel att använda?
 
Jag tog bort en limmad heltäckningsmatta från ett linoleumgolv. Provade med bensin, lacknafta och aceton. Inget funkade riktigt bra, bäst var bensin som mjukade upp limmet och sedan spackelspade för att skrapa bort det. Fick tips om cellulosaförtunning (thinner) men provade aldrig det.
Tänk på att jobba i tvärdrag, det är inga hälsosamma saker att andas in. Är det en garderob skulle jag allvarligt fundera på att låta det hela vara och lägga på en ny golvskiva ovanpå det istället.
 
Hyr en diamantslip. Vi körde bort svartlim med en liten sådan maskin som gick på 1-fas. 100 kvm på 4 timmar och då var det ojämnt. Maskiner finns att hyra på många Cramo depåer men oftas är dom redan uthyrda. Maskinerna kan skådas på tillverkarens hemsida www.htc-sweden.com. Absolut bästa sättet!!!

Challe
 
Challe: Jobbar du på Cramo eller? :-X
Vilken slipmaskin skulle du köra med i en garderob? ??? ???
 
Nej jag jobbar inte på Cramo, men dom har det mesta. I en garderob skulle jag slipa med en liten handslipmaskin, typ Flex eller DeWalt.
Challe
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.