Blev väldigt förvånad när en så uppenbart oseriös annons dök upp på hemsidan. Detta är ju rent lurendrejeri och förstår inte hur Byggahus.se ens kan vilja befatta sig med sådant.

. En skärmdump av ett forum inlägg med en annons som visar en trasig elapparat, benämnd "Voltbox," som påstås minska elräkningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tror inte de har hand om det alls.
Det är du som söker på konstiga saker.
Testa att söka på tex märkesspecifik cykel så får du annons för det direkt.

Eller pga att det dyker upp bluff och båg så installera en adblocker. Lite hyfs skall reklamrutorna ändå ge.
 
E
Skaffa appen så slipper du allt detta.

Du har troligen pratat om detta så har telefonen registrerat ett intresse.
 
Det är, som sagt var, inte byggahus.se som bestämmer över annonserna, utan dom använder Googles annonssystem. Vilka annonser som syns beror på vad Google tycker är relevant utifrån din tidigare surf-, sök- och köphistorik.
Kommer det annonser du tycker är oseriösa eller olämpliga på andra sätt så kan du klicka på krysset uppe till höger och anmäl annonsen.
 
richardtenggren
Tack för era svar!

Ni har givetvis helt rätt i det ni skriver och jag får väl vara väldigt glad att jag inte surfat runt på än mer tvivelaktiga sidor och sen beklagat mig.
 
  • Gilla
  • Haha
56789 och 2 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Detta fick mig att tänka på denna tweet, tyvärr var det någon som inte gillad originalet så jag gjorde om bilden med oskyldiga Hello-Kitty, men låt fantasin flöda om vad som fanns där innan.


[länk]
Denna var ju riktigt rolig, vilken tur jag hade känner jag :crysmile:
 
  • Gilla
richardtenggren
  • Laddar…
Fick också den idag, klickade för att kolla (även om det naturligtvis är helt oseriöst redan här). Voltbox. Ren bluff. Trist att se på Byggahus

Hand håller en Voltbox, en påstådd elbesparande enhet, ansedd som bluff.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Värt att tänka på är att även om det är riktade annonser så kan det bero helt på vad annonsören tänkt att den ska rikta sig mot, spontant lär de säkert kunna rikta den mot "alla i hus" eller "60+ och man".
Det behöver inte betyda att man surfat in på en liknande sida.
 
P
Men något fel måste det vara just nu
Jag får massor av annonser från partykungen men har inte ens tittat åt något liknande.
Det måste vara att de kopplar in sig på andra taggar än vad de borde.

Skärmdump av en webbsida med flertalet annonser från Partykungen bland inlägg på ett byggforum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.