Hej,
Min laddstation har slocknat helt, kan någon som är lite mer kunnig än mig svara på om jag kan använda voltmätaren på bilden till att kolla spänningen?
För jag får ingen signal, det hade ju varit enkelt om felet inte låg i själva stationen
Tack på förhand
Min laddstation har slocknat helt, kan någon som är lite mer kunnig än mig svara på om jag kan använda voltmätaren på bilden till att kolla spänningen?
För jag får ingen signal, det hade ju varit enkelt om felet inte låg i själva stationen
Tack på förhand
Ditt instrument tycks klarar av 6-400 V lik/växelström, så du bör kunna få en indikation om trafon är hel eller trasig.
Annars är det bättre med en enkelt universalinstrument där du även kan mäta kontinuitet, perfekt om du vill göra en snabb koll på slingan.
Annars är det bättre med en enkelt universalinstrument där du även kan mäta kontinuitet, perfekt om du vill göra en snabb koll på slingan.
Det var den jag hade hemma, men är totalt talanglös när det kommer till el, men tyckte som du säger att den ska ju mäta ner till 6v så den borde ju ge utslag.
Då finns det "hopp" om att det är transformatorn som är skrot, tar med den till jobbet imorgon så kollar jag den där.
Tack!
Då finns det "hopp" om att det är transformatorn som är skrot, tar med den till jobbet imorgon så kollar jag den där.
Tack!
HejK Kahef skrev:
Svärföräldrarnas 315 stannade efter uppstart med samma fel som du. Visade sig vara transformatorn som man sätter i vägguttaget som var kass. Fick en ny på garanti utan problem. Noteras bör att den nya transformatorn var en annan modell.
Kontakta närmaste återförsäljare så fixar dom det.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Samt då Sveriges sämsta mättekniker ska mäta är det rätt inställt ? Hatar el
Får du inte in mätproberna i kontaktdonet så ta två valfria och passande kabelbitar och tryck i i donet och mät sedan på de fria kabeländarna.mickesundström skrev:[bild] Lånar tråden istället för att starta en ny , åskan överraskade idag så jag hann inte ens fundera på att koppla från roboten, blixten gick iallafall ned i gräsmattan och naturligtvis är laddatationen svart så frågan är är det kretskort eller transformator som är skit och var kommer man åt att mäta utan att sticka i kabeln i kontakterna går inte spetsarna i
Samt då Sveriges sämsta mättekniker ska mäta är det rätt inställt ? Hatar el
Ställ in instrumentet på 200 Vdc.
Svårt att säga, men har åskan slagit ner i omedelbar närhet av grejorna så finns ju risken att även kortet har tagit stryk.mickesundström skrev:
Tänk på att det vanligtvis inte är returrätt på reservdelar, så ev. kan du ju börja med att beställa trafon och funkar grejorna inte efter det så beställ ett nytt kort.
Beställde båda ändå lagar ju allt själv ändå så jag har ingen felsökningskostnad men visst är det surt å ha delar liggandeE etompau skrev:
Tänk på om du byter kortet i laddaren så måste klipparen lära sig kortets unika kod, detta görs genom byte av PIN-kod alt. "generera ny slingsignal". Klipparen ska då stå i laddaren.mickesundström skrev:
Nu är det fart på 430:n igen och med facit i hand då hade transformatorn räck men så är det när man lagar själv ibland kretskortet där är snart det enda som inte är bytt sen 2016 så det lär väl gå åt nån gång när man är borta och åskan drar förbi igen
Liknande trådar
-
Laddstation blinkar blått trots <10 Ohm (Automower 430X)
Robotgräsklippare -
automower laddstation slocknar
Robotgräsklippare -
Automower 330X (430X) - Lämnar inte laddstationen
Robotgräsklippare -
Automower 330x går ej in i laddstation
Robotgräsklippare -
Automower sömlöst mellan dubbla laddstationer
Robotgräsklippare