Hej,
Jag har flyttat till en ny lägenhet med inglasade balkong. Jag vill ta bort balkongskyddet men bibehåller glaset. . Dessvärre har de skruvat tyget på balkongen och senare satt de inglasningen. Detta påverkar jag inte kan skruva lös tyget.
Jag har skaffat skruvmejsel som är böjbara men den är tjock ändå, jag kan inte nå bakom räcken.. https://www.amazon.se/Rolson-28909-...ocphy=9062460&hvtargid=pla-421299753989&psc=1

Jag skulle ha rivit hela vägen men jag vill behålla skyddet i höger och vänster på balkongen men inte framsidan. För att kunna göra det måste jag öppna hela tyget för att kunna klippa och sy senare i kanterna.
Tre frågor:

1. Hur ska jag göra det, finns det något annat redskap? Det är skruvat på framsida, man når inte den med den böjd bara skruvmejseln. det går inte att gå till gården och öppna den från baksidan.
2. Det finns ett förslag att jag klipper och behåller i höger och vänster sida, men hur ska jag sy den. Det går att riva runt skruvarna med kniv. men hur ska häfta ihop sidorna senare som jag vill behålla tyget /skyddet för balkongsidorna.
3. Om jag inte kan göra själv vad är rimliga priset om någons ska göra åt mig.

Stor tack för förslag och råd
Sara
 
  • Tyg fastskruvat ovanför en balkongräcke med glaspanel och utsikt över trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Tyg fastskruvat på en metallprofil ovanför en balkongräcksida, med glaspanel framför och skräp mellan profiler.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grått tyg skruvat fast vid övre del av inglasad balkong med synliga skruvar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vad är det för material som skruvarna är fastskruvade i?

Såga/knipsa av skruvskallarna?
 
Hej,
Det är aluminium, se bilden.
tack
Sara
 
  • Aluminiumlist vid anslutning mellan grå textilmarkis och vit fasad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Demmpa Demmpa skrev:
Vad är det för material som skruvarna är fastskruvade i?

Såga/knipsa av skruvskallarna?
Hej igen,
De är fast, det har inte kommit ut för att kunna såga..
Hälsningar
Sara
 
Jag förstår inte riktigt vad det är jag ser på bilderna, men går det inte lyfta bort glaset?
 
S sara rydh skrev:
Hej igen,
De är fast, det har inte kommit ut för att kunna såga..
Hälsningar
Sara
Tack för svaren
Men det är jobbigare att ta bort gals hållaren/ där glaset förflyttas vid behov. eller?
Hälsningar
Maryam
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.