Hej,

Jag lyckas inte få tillbaka packningen som den ska vara vid "sumpen" i diskmaskinen. Kan det vara så att den har töjt ut sig eller sätter jag dit den fel? Som det är nu läcker det tills det blir felkod och måste tippa maskinen för att vattnet ska rinna ut.

Har försökt få packningen rätt men jag lyckas inte. Kan inte komma på att något annat skulle vara fel. Hur gör jag? Kan det vara så att hela behållaren blir sned när jag sätter tillbaka fästet?

Packning vid sumpen i en diskmaskin som ser ut att vara felplacerad vilket orsakar en läcka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Insida av en diskmaskin med synlig felplacerad eller töjd packning runt "sumpen" vilket kan orsaka läckage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
A
Frida Olsson Frida Olsson skrev:
Hej,

Jag lyckas inte få tillbaka packningen som den ska vara vid "sumpen" i diskmaskinen. Kan det vara så att den har töjt ut sig eller sätter jag dit den fel? Som det är nu läcker det tills det blir felkod och måste tippa maskinen för att vattnet ska rinna ut.

Har försökt få packningen rätt men jag lyckas inte. Kan inte komma på att något annat skulle vara fel. Hur gör jag? Kan det vara så att hela behållaren blir sned när jag sätter tillbaka fästet?

[bild] [bild]
Har du bytt sumpen?
I bland trillar den dit lätt.
Det brukar vara fett och kladdigt där och det är bra för då glider den lättare på plats
Ibland funkar det att montera den i sumprn görs och ibland runt öppningen
 
  • Gilla
Frida Olsson
  • Laddar…
electroluxaren skrev:
Har du bytt sumpen?
I bland trillar den dit lätt.
Det brukar vara fett och kladdigt där och det är bra för då glider den lättare på plats
Ibland funkar det att montera den i sumprn görs och ibland runt öppningen

Har inte bytt sumpen, lossade fästet till den (borde jag inte gjort). Var ett annat fel med maskinen först och skulle försöka kolla om det var stopp någonstans, i all hast fick jag för mig att vrida på fästet och sen fick jag inte tillbaka det ordentligt.

Men ska testa att sätta den runt öppningen. Så sjukt svårt att komma åt bara!
 
Nu fick jag fast den. Nu är det bara ursprungsfelet kvar. Dvs den fylls med vatten sen händer inget.
 
A
Frida Olsson Frida Olsson skrev:
Nu fick jag fast den. Nu är det bara ursprungsfelet kvar. Dvs den fylls med vatten sen händer inget.
Vad är det för modell?
 
electroluxaren skrev:
Vad är det för modell?
En Logik LDW45W12N. Ibland kör den som vanligt, andra gånger inte.
 
A
Frida Olsson Frida Olsson skrev:
En Logik LDW45W12N. Ibland kör den som vanligt, andra gånger inte.
Då brukar det vara något mekaniskt, men iom att det är en logik skulle jag inte hålla det för otroligt att det är kretskortet.
 
  • Gilla
Frida Olsson
  • Laddar…
Tack för all hjälp! Kanske dags att köpa nytt då.
 
A
Frida Olsson Frida Olsson skrev:
Tack för all hjälp! Kanske dags att köpa nytt då.
Det kan vara det mest riktiga, köp med 5-års garanti och ingen kinestillverkad igen.
 
Kalendern
electroluxaren skrev:
Det kan vara det mest riktiga, köp med 5-års garanti och ingen kinestillverkad igen.
Hej, kan du ge exempel? Mvh Diskmaskinen gett upp här hemma .
 
A
Kalendern Kalendern skrev:
Hej, kan du ge exempel? Mvh Diskmaskinen gett upp här hemma .
Utveckla din undran
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.