Hemmakatten
Har problem med hur vi ska inreda vår lilla klädkammare, 3000 x 1300mm. Vore jättetacksam för hjälp! :)

Klädkammaren skall rymma kläder och skor för två personer. (Ytterkläder och grövre ytterskor, stövlar, kängor, promenadskor mm förvaras på annat ställe.) Den skall också rymma täcken o kuddar (på hyllor närmast taket?), två stycken ihopfällbara extrasängar och (helst) lite tavlor som inte är upphängda just nu och som är för stora för en garderobshylla. Omöjlig uppgift?! :confused: Hoppas inte det!

En tanke har varit att använda Elfa's system med lådor o klädhängare. Är dock lite osäker på om det blir för 'öppet' o dammigt. En annan tanke är att vitlackade (spån? mdf?)skivor från golv till tak och däremellan sätta klädstänger och lådor (Ikeas?). Till höger innanför skjutdörren tänkte jag ha de två sängarna stående på golvet och med ett band som håller de in mot väggen. Ovanför hyllor/skåp/lådor/fack ca 200-250mm djupa.

Klädstång eller 600m djupt går bara att ha till vänster innanför dörren och på den långa väggen. Men hur gör man i hörnan? Vi behöver bara en smal del för mina långa klänningar, annars är det mest skjortor, kjolar mm som man kanske kan ha i två rader. Men underkläder, topar, tröjor måste också få plats och då i lådor/backar.

Hoppas ni har några bra idéer. :)
 
  • klk copy.jpg
Ikeas "Antonius"system funkar hur bra som helst och till en bråkdel elfas och lumis priser...och visst finns det stora variationsmöjligheter. Gå in på Ikeas hemsida, klicka vidare till förvaring/inspiration/antonius...kommer inte riktigt ihåg, men det fanns massor av bilder som "sätter igång kreativiteten"! Jag ska själv köpa detta när vårt hus blir färdigt...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.