Hej,

Jag har begränsat med utrymme och får inte ihop min planering med Ikeas hörnskåp. HTH har ett som har 40 cm lucka som skulle vara perfekt. Har någon testat att kombinera dessa tillverkare? Ikea har ju 40 cm luckor så det borde väl gå relativt smärtfritt att bygga ihop dessa?

Tack på förhand.
 
J jonericsson skrev:
Hej,

Jag har begränsat med utrymme och får inte ihop min planering med Ikeas hörnskåp. HTH har ett som har 40 cm lucka som skulle vara perfekt. Har någon testat att kombinera dessa tillverkare? Ikea har ju 40 cm luckor så det borde väl gå relativt smärtfritt att bygga ihop dessa?

Tack på förhand.
Blir nog svårt att kombinera då det är olika storlekar mellan dessa tillverkare.
Välj 1 tillverkare och kör på den är mitt råd.
 
Krille-72 Krille-72 skrev:
Blir nog svårt att kombinera då det är olika storlekar mellan dessa tillverkare.
Välj 1 tillverkare och kör på den är mitt råd.
Jag kan inte få det jag vill ha hos en tillverkare verkar det som. Elgiganten kunde inte leverera annat än vita luckor förrän oktober, HTH har inget skåp för kompaktugn och IKEA har inget hörnskåp jag får ihop det med. Alternativet är att lämna själva hörnet tomt under bänkskivan, eller köpa vita luckor.
 
J jonericsson skrev:
Jag kan inte få det jag vill ha hos en tillverkare verkar det som. Elgiganten kunde inte leverera annat än vita luckor förrän oktober, HTH har inget skåp för kompaktugn och IKEA har inget hörnskåp jag får ihop det med. Alternativet är att lämna själva hörnet tomt under bänkskivan, eller köpa vita luckor.
Vad är det för något du vill ha i hörnan som ställer till det?
 
Krille-72 Krille-72 skrev:
Vad är det för något du vill ha i hörnan som ställer till det?
Ytan är bara väldigt liten, och avloppet är vid hörnet och jag vill undvika att bila.
 
J jonericsson skrev:
Ytan är bara väldigt liten, och avloppet är vid hörnet och jag vill undvika att bila.
Den förklaringen gav inte mycket info om varför du behöver skåp från olika kökstillverkare.
 
  • Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Krille-72 Krille-72 skrev:
Den förklaringen gav inte mycket info om varför du behöver skåp från olika kökstillverkare.
Det skrev jag tidigare. Ikeas hörnskåp är för stort, Epoq kan bara leverera vita luckor, HTH kan inte erbjuda skåp för kompaktugn.
 
Jag har nu kommit på ett sätt att lösa det med IKEA. Det blir att köpa ett 80 cm bänkskåp och sätta i hörnet, men att använda bara ena luckan och sätta en 10 cm passbit för att bygga ut från hörnet. Den här väggen är bara 160 cm och det måste få plats en smal diskmaskin längs samma vägg.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.