Ja det måste komma in via dom två stuprören som går från garagetaket. Detta fenomen har börjat nu i sommar, har inte sett det förut.
Vattnet ska som jag förstår gå via golvbrunnen i garaget och ut på framsidan av garaget där ett stuprör går ner i marken som jag antar går rakt ner i marken och möjligen finns en stenkista där.
Kan rören ha gått sönder i garaget så vattnet inte försvinner. I såna fall måste man bila upp golvet och byta rören :(
 
  • Två stuprör löper längs en blå husvägg med en etikett som visar måttet 3,18 m.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Krilleman
Hur långt är ett snöre?

Ingen kan svara korrekt på din fråga med den informationen som ges.

Det tråkiga svaret är att det bara är att sätta bilmejseln i golvet och bekräfta. Vill du lägga pengar på att filma avloppet så går det också för att få en hint hur det är kopplat.

Byt golvbrunnen till en variant med NOOD-lås så kommer det inte upp mer vatten.

https://www.purus.se/produkter/golvbrunnar/vattenlas/7138448-nood-med-lasring
 
Krilleman Krilleman skrev:
Hur långt är ett snöre?

Ingen kan svara korrekt på din fråga med den informationen som ges.

Det tråkiga svaret är att det bara är att sätta bilmejseln i golvet och bekräfta. Vill du lägga pengar på att filma avloppet så går det också för att få en hint hur det är kopplat.

Byt golvbrunnen till en variant med NOOD-lås så kommer det inte upp mer vatten.

[länk]
Ja lite dålig förklaring kanske men stoppet var troligen på baksidan av garaget, det var massa gegga i rören där. Så efter en rensning och spolning så verkar vattnet återigen rinna undan i golvbrunnen.
som experiment har jag satt ett plaströr som leder bort vattnet från stuprören. Kommer det in vatten även nästa skyfall måste jag ta och åtgärda även på framsidan.
 
  • Gult plaströr leder bort vatten från stuprör längs grått garage och trädgårdstrappa omgivet av grönska.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.