Äntligen blev det av!Jag håller på att bygga hus
Tomten sluttar lite så mitt hus kom högre än grannens. Nu får jag en slänt två m från tg, vill inte fylla ut mer än så. På höjden kommer jag att ställa min bil.
Tar tacksamt emot Tips på vad jag kan göra på slänten och mellan oss. Viktigt att grus/makadam/ vatten inte rinner in till grannen ju!! På baksidan kommer en altan i höjd med höjden på slänten. Tänker inte fylla ut mer i trädgården utan lite sluttning i tomt helt naturligt.
På bilderna ser ni mitt bygge på v sida. Två m till tg där elskåpet står. Höjd på slänt ca 80 cm.
Tips Hus under konstruktion med byggnadsställningar på en sluttande tomt med sandig jord och grus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hus under konstruktion med ställningar runt om, sluttande tomt framför och grusväg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggarbetsplats med en sluttande grusfylld mark och synligt elskåp, förberedd för vidare anläggning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggplats med ojämn slänt och stenar nära ett hus under konstruktion, mätinstrument i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Claes Sörmland
Det ser ut som en brant slänt. Ska den inte rinna bort så måste den bindas med rötter. Jag föreslår häck/buskage som dels binder slänten med sina rötter och dels trollar bort den inte så estetiska branta slänten.
 
  • Gilla
Tuvis
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.