Hej

Vi måste bygga ett nytt hus på cirka 300-350 kvm och vi behöver en arkitekt som kan hjälpa oss att rita en planlösning. Vi har redan föreskrifter från kommunen.

Är det någon som kan rekommendera några bra arkitekter?

vh

Durrani
 
D Durrani skrev:
Hej

Vi måste bygga ett nytt hus på cirka 300-350 kvm och vi behöver en arkitekt som kan hjälpa oss att rita en planlösning. Vi har redan föreskrifter från kommunen.

Är det någon som kan rekommendera några bra arkitekter?

vh

Durrani
Hej,

Såg ditt inlägg och tänkte att jag kanske kunde skriva då jag och min make också håller på att letta efter en arkiteket i malmö som kan ritta ett hus på ca 300kvm. Vi har precis köpt vår mark och har bokat olika möten med olika husleverantör som har egna arkitekter sen kan jag även tipsa om att det finns en arkitekt som jag hört bra om som heter Hevicon i malmö. vi kanske kan ge varandra ider under våra byggen då vi både ska bygga hus i malmö ? jag underar ifall ni hittat ett byggföretag som ni tänker bygga hus med ? jag tycker det är så svårt att hitta någon som man kan lita på.
 
Är i samma sits, har tomt och vill bygga ca 300kvm, letar efter en bra arkitekt i Skåne.
 
V VillaWP skrev:
Är i samma sits, har tomt och vill bygga ca 300kvm, letar efter en bra arkitekt i Skåne.
Hej, har ni hittat en arkitekt ännu ?
 
L Leme shams skrev:
Hej, har ni hittat en arkitekt ännu ?
Ja och är mitt uppe i processen!
 
V VillaWP skrev:
Ja och är mitt uppe i processen!
oh vad roligt, vem ritar ni med ? Har ni valt vem ni ska bygga med?
Vi har valt byggföretaget och ska skicka in vår ritning för bygglov om ca 3 veckor
 
Hemmakatten
Så här skrev jag precis i en annan tråd apropå kostnader.

"Det är mycket att tänka på och bearbeta. Husets placering på tomten, möjliga utbyggnadshåll, utsikt, markförhållanden, höjder, detaljplan, anslutning och anpassning till ursprungliga huskroppar, placering av badrum, sovrum mm, fasadutformning. Och säkert en hel massa saker.

Till detta belopp kommer el, ventilation, vatten och avloppsritningar, brandsäkring, konstruktionsritningar (inte att förglömma) mm."

Kostnad uppåt 100tkr, minst, för ett så stort hus.
 
Hej,

Vi är två unga tjejer med kompetens och erfarenhet inom arkitektur, stadsplanering och byggkonstruktion. Vi har startat detta konto för att ideellt hjälpa till med funderingar kring byggprocessen. Skicka ett PM med specifika frågor så hjälper vi gärna till så gott vi kan :)
 
  • Gilla
whak
  • Laddar…
Bygglovshjälp Bygglovshjälp skrev:
Hej,

Vi är två unga tjejer med kompetens och erfarenhet inom arkitektur, stadsplanering och byggkonstruktion. Vi har startat detta konto för att ideellt hjälpa till med funderingar kring byggprocessen. Skicka ett PM med specifika frågor så hjälper vi gärna till så gott vi kan :)
Vad har ni för utbildning och bakgrund? Byggnadsingenjör, arkitekt, fysisk planerare, bygglovsarkitekt/handläggare? Det kan vara intressant att veta vilka era specialområden är om någon vill ställa frågor.
 
  • Gilla
Bygglovshjälp och 1 till
  • Laddar…
M MetteKson skrev:
Vad har ni för utbildning och bakgrund? Byggnadsingenjör, arkitekt, fysisk planerare, bygglovsarkitekt/handläggare? Det kan vara intressant att veta vilka era specialområden är om någon vill ställa frågor.
Vi är utbildade till byggnadsingenjör och stadsplanerare, relativt nya i branschen men tar oss an frågor som även är nya för oss. Med ett brett kontaktnät finns det alltid någon mer kunnig man kan fråga. Jobbat på anläggningsidan men även inom husbyggnad, allt från små projekt till stora industribyggnader. Suttit en del som bygglovsarkitekt. Vi vill gärna se oss lite som alltiallo.
 
  • Gilla
1977bjorn
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.