Vill man ha riktigt bra kabel till förlängningssladdar kan man titta på typer med PUR mantel tex H07BQ-F. Mycket bättre blir det inte i standardsortimentet, slitstarka, trasslar sig inte och ofta med tydlig färg så man ser var de ligger.
 
  • Gilla
elmont och 1 till
  • Laddar…
T toolman77 skrev:
Är det bara för att ladda båtbatteriet skulle jag sätta upp en solcell på en av pinnarna istället.

[länk]
Jo, jag har varit inne på den lösningen med, men då funkar inte detta scenario :
Dag1 : småregnigt och abborrarna nappar bra.
Dag2 morgon : nu måste man ro med årorna.
Dag2 kväll : måste man använda årorna igen !!!
Dessutom behövs det starka prylar för att ladda ett 100 Ah batteri inom rimlig tid.
 
  • Gilla
GK100
  • Laddar…
E
HasseTeknik HasseTeknik skrev:
Jo, jag har varit inne på den lösningen med, men då funkar inte detta scenario :
Dag1 : småregnigt och abborrarna nappar bra.
Dag2 morgon : nu måste man ro med årorna.
Dag2 kväll : måste man använda årorna igen !!!
Mycket hälsosamt att ro. Helst då det regnar. :cool:
 
  • Gilla
HasseTeknik
  • Laddar…
GK100 GK100 skrev:
Vill man ha riktigt bra kabel till förlängningssladdar kan man titta på typer med PUR mantel tex H07BQ-F. Mycket bättre blir det inte i standardsortimentet, slitstarka, trasslar sig inte och ofta med tydlig färg så man ser var de ligger.
Jag har provat en illgul till motorvärmeriet och en orange lång rackare till grästrimmern sommartid ett par år och jag kan bara hålla med.
 
E
Fotografen Fotografen skrev:
Jag har provat en illgul till motorvärmeriet och en orange lång rackare till grästrimmern sommartid ett par år och jag kan bara hålla med.
Tänk på djurlivet.
Vad ska fiskarna säga om det plötsligt kommer en lång orange orm i deras plaskdamm.
 
E El-Löken66 skrev:
Tänk på djurlivet.
Vad ska fiskarna säga om det plötsligt kommer en lång orange orm i deras plaskdamm.
Ja, bäst jag håller mig till svart, så fiskarna, änderna, skrakarna och andra djur inte kan skilja på om det är intagsslangen för vatten, elkabeln eller bara simmande snoken "Snokas", som finns där i vattnet.
 
Slutresultat:
Köpte ny gummikabel. Byggde tillsammans med barnbarnen en väl ventilerad trälåda med enkelt "golv" för laddaren och ett plåtlock, som skydd mot regn. Den står direkt på bryggan. Vid laddning, så träs laddkabeln in underifrån. Enkelt att vid behov ta ur laddaren och linda ihop skarvsladden.
Trälåda med gummikabel och laddare skyddad av plåtlock på en brygga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
GK100 och 1 till
  • Laddar…
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.