F fribygg skrev:
Ja det kan du, om det blir bra och hållbart är en annan fråga
Det är ju inte isolerat under eller så.. men de gjorde ordning stenläggningen när de grävde ner dagvattenledningar (o troligen dränering).. höjde/jämnade till marken lite osv..

Det är bara lite ogräs i fogarna.. som jag vill slippa rensa..

Tänkte isf gjuta en 8 cm med armering i.. är det fel tänkt?
Skulle det inte hålla?
 
S
Hur stor?

Låter som mer jobb att gjuta platta än rensa ogräset. ;)
 
  • Haha
Snigla
  • Laddar…
Åsa Lund
Vi har köpt dyr men bra ogräshämmande fogsand till plattorna i stan. Funkar bra och vi behöver nästan aldrig rensa.
På landet tog vi istället borrkax som kom från när grannen borrade för bergvärme. Det är ungefär lika bra, men gratis :cool:
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Jag tog hem 0-4, fullt lass 16 ton det fick duga både till sättsand och fogsand, att köpa dyra specialprodukter när grus kostar 100kr tonnet förstår jag inte
 
Åsa Lund
Och varför bergvärmeborrarna inte säljer borrkax fattar inte jag. De kan troligen ta betalt för att frakta bort det från borrplatsen dessutom
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Och varför bergvärmeborrarna inte säljer borrkax fattar inte jag.
Har du frågat?
 
Åsa Lund
 
S sinuslinus skrev:
Hur stor?

Låter som mer jobb att gjuta platta än rensa ogräset. ;)
Det är inte den enda stenläggningen :/ spenderar veckor att rensa ..fylla fog.. hetvatten med ättika osv

Från början hade jag tänkt göra en del bara.. (ta bort hälften av plattorna och bara gjuta där växthuset ska stå ).. men sen tänkte jag.. va fasiken gör jag inte allt på en gång ist för?!.. så slipper jag hålla på där alls! Blir liksom bara gångar kvar runt växthuset..
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Vi har köpt dyr men bra ogräshämmande fogsand till plattorna i stan. Funkar bra och vi behöver nästan aldrig rensa.
På landet tog vi istället borrkax som kom från när grannen borrade för bergvärme. Det är ungefär lika bra, men gratis :cool:
kikade på sådan fog oxå! Men det är inte bara en stenläggning som måste rensas ur och fogas om.. typ hm 70-80 m2 (allt som allt alltså - den delen jag tänkt gjuta nu.. är hm kanske 15-20 m2) :)

Därför tänkte jag försöka dela upp det.. gången på innergården där jag spenderar mina sommardagar rensandes.. ska jag försöka foga om bit för bit..

Men delen jag undrade över.. är där jag ska ställa ett växthus till..
 
Åsa Lund Åsa Lund skrev:
Och varför bergvärmeborrarna inte säljer borrkax fattar inte jag. De kan troligen ta betalt för att frakta bort det från borrplatsen dessutom
Vad är det? Nått kladd de får upp medan de borrar?
 
Åsa Lund
Jepp...
Söndersmulat berg
Blir typ 1 m3 per borrning
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Åsa Lund
Om du ska ställa växthus på plattorna kan du väl bara lägga tät fiberduk undertill? Av kraftigaste kvaliteten
 
S
Låter som en större gjutning då. Betongbil med frosttålig betongkvalitet,
Sånt där har jag dålig koll på men spontant känns det dumsnålt att chansa på underarbetet.
 
Ok, skratta inte alltför mycket.. :p men jag sa att jag försummat rensningen i 2 år (har klippt gräset där dock..)

Stenlagd uteplats täckt av växtlighet vid en röd vägg med balkong och en övergiven look.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det ÄR en stenlagd uteplats från den svarta väggen fram till ungefär första stolpen på balkongen.. även om *host* inte direkt syns.. det är hm.. vad kallas de..? Byastenar? (precis som överallt annars) .. de är lite gröna pga växtligheten.. men i gott skick i övrigt,

(Mot den logväggen vankas framöver ett växthus till.. med dubbeldörrar hitåt och en dörr in i logen..)
 
  • Haha
Jonobe
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.