HOBBY ARCHITECT
Jag är en Hemnet-knarkare och på sista tiden har jag kollat mycket på gammeldags lägenheter i storstan. Så till slut kunde jag inte låta bli att rita min dröm-lyx-lägenhet. :p

Handritad skiss av en drömlyxlägenhet med balkong, flera sovrum och atrium.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Handritad skiss av dröm-lyxlägenhet med olika rum och terrass på rutigt papper.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tegnesjoe
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
64b64aa8ec69513bc6edaba2b218976a.jpg
 
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Jag är en Hemnet-knarkare och på sista tiden har jag kollat mycket på gammeldags lägenheter i storstan. Så till slut kunde jag inte låta bli att rita min dröm-lyx-lägenhet. :p

[bild] [bild]
poolen då?
 
HOBBY ARCHITECT
Grizzlybjörnen123 Grizzlybjörnen123 skrev:
poolen då?
Inte så vanligt att lägenheter har pool eller hur. Känns inte nödvändigt.
 
HOBBY ARCHITECT
f2ea333f2030247b9f57175414239fb7.jpg
Älskar detta hus enkelhet! :heart:
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
a5plus.jpg
Som förfförra fast mindre.
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
[bild]
Älskar detta hus enkelhet! :heart:
Alldeles för liten entré, och vardagsrummet är lite väl mycket av passage - kan bli svårt att möblera bra. Ett så stort hus borde ha mer förvaring, och en rymligare trappa. Några fler kvadratmeter på rätt ställe hade nog kunnat göra en hel del.
 
  • Gilla
FreQa
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT
1 16386 skrev:
Alldeles för liten entré, och vardagsrummet är lite väl mycket av passage - kan bli svårt att möblera bra. Ett så stort hus borde ha mer förvaring, och en rymligare trappa. Några fler kvadratmeter på rätt ställe hade nog kunnat göra en hel del.
Det blir kanske att man går genom tvättstugan när man ska till köket, och det är ju trist. Men man kanske kan ta ner väggen till sovrummet så vardagsrummet blir större om det känns som en passage. Eller skulle man kunna byta sida på sovrum/badrum med kök/matplats…
 
HOBBY ARCHITECT


Det här är nåt liknande, fast sluttningshus. Lite bättre planlösning där.
 
  • Gilla
16386
  • Laddar…
HOBBY ARCHITECT HOBBY ARCHITECT skrev:
Eller skulle man kunna byta sida på sovrum/badrum med kök/matplats…
Och skicka gästerna genom tvättstugan för att de skall kunna gå på toa :surprised:, för du vill väl inte att de skall passera ditt sovrum och walk in closet?? Näe, det blir ingen bra lösning....
 
HOBBY ARCHITECT
R roli skrev:
Och skicka gästerna genom tvättstugan för att de skall kunna gå på toa :surprised:, för du vill väl inte att de skall passera ditt sovrum och walk in closet?? Näe, det blir ingen bra lösning....
Nä det är sant, men om man har en dörr till badrummet från vardagsrummet om man inte har kvar sovrummet. Finns ju redan fyra sovrum där uppe. Kanske att badrummet och tvättstugan byter plats, men har en dörr emellan sig.
 
HOBBY ARCHITECT
Typ såhär...
Modernt tvåvåningshus på kvällen och dess planritningar för entréplan och övervåning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
HOBBY ARCHITECT
…eller såhär rättare sagt.
En modern tvåvåningshusfasad på kvällen och dess planritningar för båda våningarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.