sir_daniel sir_daniel skrev:
[länk]
med isolerat tak och extra skenor för att kunna skjuta bort den helt från poolen, 6,2x3.1M 1.55m djup
Hej!

Har du lust att dela med dig av lite priser på dessa pooler, man kan ju inte se nåt på hemsidan, jag skulle även gärna vilja veta pris på pooltak.
 
  • Gilla
AMR74
  • Laddar…
Offerten jag fått. Taket kostade 40000:-
Bilder på en serie steg för installation av en glasfiberpool med pooltak visat på mobilskärm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skärmdump av en offert för poolutrustning och installation med totalpris och kontaktuppgifter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ninhuo och 3 till
  • Laddar…
Varit sjukt mycket på jobbet sista 2 månaderna därav dåligt med uppdateringar. Har några arbetsdagar kvar innan semestern.

kändes ganska långt bort med poolpremiär när vi började motfylla och det samtidigt började snöa
Två män framför röd villa och blå pool under snöfall, en gör "peace"-tecken, vinterklädda med arbetskläder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Satte ner gjutrör innan vi motfyller för att få stabilitet för stommen till altanen
Installationsfas av en ovanjordspool med gjutrör för stabilitet och isolerade slangar i avloppsrör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pool under konstruktion med isolerade slangar och påbörjad stomme till altan, motfyllning och byggmaterial synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En oinstallerad blå pool med gula sidor, omgiven av byggmaterial och gjutrör på en grusig yta med trädgård i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blå pool under installation i utegrävd trädgård med motfyllning och rörarbete synligt, samt traktor i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Isolerade slangarna och la dem i 110mm avloppsrör för att få lite skydd.
Halvinstallerad pool med isolering synlig och grävmaskin i bakgrunden under pågående byggarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pool under konstruktion med omgivande grus och gjutrör förberedda för altanstomme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Minigrävare vid pågående byggprojekt för altan nära en halvmonterad pool, omgiven av sten och jord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Minigrävare vid pågående markarbete nära röd stuga med pool i bakgrunden, motfyllning av altan grund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ovanifrån bild på en blå uppblåsbar pool omgiven av nyligen uppfylld jord och uppgrävningsarbete i en trädgård.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


stommen till altanenhoppas jag till största delen bli klar med i helgen.
Byggplats med pågående arbete vid en pool och husvägg, med isolerade rör och stommen till en altan under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Pågående bygge av altanstomme nära en uppfylld pool, med isolerade slangar i avloppsrör och konstruktionsmaterial på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggarbetsplats med stommen till en altan under konstruktion nära en fylld blå barnpool.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Konstruktion av trästomme för altan intill en blå pool, verktyg synliga, med trädgård i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Yaax och 20 till
  • Laddar…
Kul att igen hamnat på första sidan :)
Kommer hända mer kommande veckorna då jag gått på semester idag
Användare visar framsteg på poolbygge med person i förgrunden och en annan i bakgrunden under snöfall.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

får se till att fixa länkarna till de tidiga bilderna så allt fungerar igen :)
 
  • Gilla
Maria T och 7 till
  • Laddar…
Fick idag hem saltklorinatorn, väntar på vinklar och kopplingar för att kunna börja med installation av den samt filter, pump, poolvärmepump
Närbild av en hand som håller en ny saltklorinator för pool från EC Series, med synliga kontrollknappar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Saltklorinator i kartong på ett golv med installationsmanual i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ny saltklorinator hålls av en person, redo för installation i en poolanläggning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Yaax
  • Laddar…
Passade på att fylla poolen lite idag
 
  • Gilla
  • Haha
Liljewall och 8 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Fiffig hängränna:cool:
 
En milstolpe är uppnådd, cirkulationspump och filter igångsatt!!!!

några mindre läckage, 1 var att jag missat en o-ring vid slutmonteringen vid filtret (kört med 50mm rör som limmades så haft isär och ihop allt ett antal ggr innan det limmades…) dock så är allt tätt nu :cool:

idag blir det att köra den några timmar innan det är dags att kolla kemikalienivåerna samt dumpa i allt salt som skall vara i (blir saltvattenpool, med saltklorinator)
 
Redigerat:
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
Först av allt vill jag säga att er tråd är väldigt spännande, vilket projekt ni har tagit er an. Läsningen och bilderna uppskattas stort. Men en lite fråga angående poolen.. Är ni nöjda med Anita P.H.U?
Går själv i tankar på att skaffa en pool och har läst både ris och ros om företaget.
 
R robba5 skrev:
Först av allt vill jag säga att er tråd är väldigt spännande, vilket projekt ni har tagit er an. Läsningen och bilderna uppskattas stort. Men en lite fråga angående poolen.. Är ni nöjda med Anita P.H.U?
Går själv i tankar på att skaffa en pool och har läst både ris och ros om företaget.
Tack :D

än så länge är jag nöjd, får se hur nöjd jag är när taket skall monteras ihop :crysmile:

igår så blev jag nästan klar med stommen, lite småkottlingar kvar samt lite pill.
Det borde jag bli klar med idag, så snart kan jag börja lägga trall!!!!

Byggstomme av trä runt en blå pool med röd stuga och verktyg i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Halvfärdig trästomme för däck runt en blå pool bredvid ett rött hus, med verktyg och trämaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggstomme för däck runt ovanjordspool med byggmaterial och verktyg på gräsmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ninhuo och 7 till
  • Laddar…
Kommit vidare med lilla toaletten i huset idag. Byggde in inbyggnadstoaletten och även börjat lägga klinkers
Renovering av liten toalett med inbyggnadstoalett och halvlagda mönstrade klinkers.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ninhuo och 5 till
  • Laddar…
Tyckte först det orange var en del av golvet/klinkret.. tänkte wow.. lite udda.. retro sådär.. men tittade en gång till och insåg att det inte direkt var en del av plattorna .. :p

Hehe båda hade funkat, men nu är det lite stilrenare! :giggle:(y)
Mörka el ljusa väggar?
 
Tänkte samma sak - och gillade det. Fluorescerande terrakottafärgad fog!
 
Åsa Lund
Mycket läcker klinker!
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
sir_daniel sir_daniel skrev:
Kommit vidare med lilla toaletten i huset idag. Byggde in inbyggnadstoaletten och även börjat lägga klinkers
[bild]
Mycket fint jobb och bra val av klinker. Tänk om fler i detta avlånga land vågade lite mönster och färg i sina sjukhusliknande badrum :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.