Glashällen har lossnat från spisen. Allt är jämt och spisen har inte flyttats. Har tidigare suttit monterad med någon slags små klisterlappar (se bild). Tänker att det inte borde vara svårt att fästa igen själv. Skivan vilar bara mot sargen på spisen och plattorna men fjädrar emot en del när man försöker få ner den. Går att sänka med vattenfyllda kastruller i hörnen.
Vad ska jag använda? Lim, silikon eller små lappar som det suttit med tidigare (vad är det)?
Behöver jag köra på hela vägen runt eller räcker det med fästpunkter (fäst i hörn + mitten av varje sida tidigare)?
Kan detta vara något att ha? https://verktygsboden.se/silikon/sv...MIl7Ga6NDQ8QIVltCyCh0ASgXdEAQYBSABEgIf9_D_BwE
 
  • Närbild på vit spissarg med en lossnad glashäll och en liten klisterlapp vid en av hällens kanter.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Glashäll ovanför vit spissarg som delvis lossnat, med rester av klisterlappsfästen på en träbänk.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder

Bästa svaret

Exakt samma sak hände på vår spis för ett par år sedan, jag limmade med precis det limmet/silikonet du länkade till och det fungerade alldeles utmärkt i 1½ år tills vi bytte kök och gjorde oss av med spisen.

Jag la på silikonet hela vägen runt, det var så det var limmat från början. Rengör noga så det fäster ordentligt så blir det nog kalasbra det där!
 
  • Gilla
SimonA8n
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.