T Thomas_Blekinge skrev:
Kolla här:
Månadens kabel - november | Byggahus.se
Den kabeln måste ha vart väldigt dyr även då, betydligt mera idag...
Har du även prisinfo om den då det begav sig?
 
Nej, det har jag inte. Men den måste ha varit ofantligt dyr. Först ute med den spänningsnivån - höga utvecklingskostnader. Specialbeställning till ett svenskt vattenkraftverk med liten tillverkningsvolym. Men det fanns inget alternativ, det skulle bara göras.
 
F
T Thomas_Blekinge skrev:
Kolla här:
Månadens kabel - november | Byggahus.se
Fyfan vilken cool kabel, bästa på länge.
 
T Thomas_Blekinge skrev:
Kolla här:
Månadens kabel - november | Byggahus.se
Satans, där snackar vi deluxversionen av kablar, hehe
 
Har du löst ditt fynd? Jag är benägen att hålla med föregångarna om torrceller. Det är bara nördar som mig som gör sig mödan att kapa feta kablar så rakt och fint.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Har du löst ditt fynd? Jag är benägen att hålla med föregångarna om torrceller. Det är bara nördar som mig som gör sig mödan att kapa feta kablar så rakt och fint.
Kanske inte till 100, men iallafall till 95 %. Det är mest sannolikt ett par batterier. Har förresten sett att det står nåt i stil med "Ri...verken" och ".... berg" längre ner på etiketten. Det stärker väl inte att det är ett par batterier men kanske var intressant i sammanhanget Den ärgade kärnan går dessutom inte rakt igenom så att säga utan det finns en "botten" på dem. Det är väl ytterligare ett argument för batterier, men tack för kabellektionen iallafall, mycket intressant
 
svartöra svartöra skrev:
Kan det möjligen stå Pertrixverken och Sundbyberg ?
[länk]
[länk]
svartöra svartöra skrev:
Kan det möjligen stå Pertrixverken och Sundbyberg ?
[länk]
[länk]
Då är nog gåtan löst till slut. Finns ju ett n kanske två, tre bokstäver före berg och då ligger ju Sundbyberg bra till. Dessutom så ser ju typsnittet onekligen väldigt lika ut med den som du länkade till. Tack för alla svar iallafall :D
Närbild på sliten yta med delvis urskrapade bokstäver, "n" inom grönt cirkelmarkerat område.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.