HEJHEJ!

Dag 1: stommresning

Idag har alla ytterväggar monterats samt inner väggar, det uppstod en del problem, som att avloppet till övervåningen hamnade i bastun, radonrör i sovrummet....ska tyydligen gå att ordna så dom hamnar i väggen...bara man är varsam mot värmeslingorna som kan ligga i närheten när man bilar upp lite utrymme i plattan....tyycker att dagen har gått bra, allt material som kommit har varit i toppskick,isolerat,omdskivor,tomhylsor för elen och gipsat samt att allt var inplastat.
I morgon kommer nästa lass med stomme, så plan 2 kommer att resas på fredag... An så länge är jag nöjd förutom att vi skulle flyttat in den 26jan-07, men det är ju bara tid som vi förlorat ännu...istället har vi fått en stomme som är 100%bättre än vad dom lyckats med i tidigare projekt......

mvh
 
  • IMG_0135.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_0142.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är bara att gratulera. Så SKULLE mitt hus sett ut. jag var en av dom första i sverige, så mitt hus var inte lika bra. Min panel satt på när väggarna kom men den var så dålig att den togs bort. men det är konstigt att du och andra kunder får sina hus med färdig panel. Men dom kan inte leverera panelen till mitt hus på 10 månader. man blir lite lätt frustrerad.
 
HEJHEJ!

Dag2:

Resten av stommen dök upp vid lunch, idag så har dom satt bjälklaget och spikat golvspån.
I morgon kommer mobilkranen och lyfter upp resten av huset.
En bit i rätt riktning idag också!!! De e bra....

Fortsättnig följer.....

mvh
 
vad kul de verkar gå fort nu :)
 
Ja det ser onekligen fin ut när det går så fort som för dig tias50:)!

Som för många andra har det tyvärr inte gått lika fort för oss heller...vi hittade den här tråden och ansluter oss gärna. Vi skulle ha flyttat in i Augusti...2006...vårt hus har inte ens tak så där har de tydligen fått byta ut gipsskivorna efter all fukt:mad: .
Det händer ingenting, det har kommit fönster men ingen som kan sätta i dem.
De pengar vi har betalat in på vårt kreditiv används tydligen till att bygga hus på andra orter först hard et kommit fram nu. Trots att vi var bland de första i sverige...precis som några andra härinne*suck*.

Är superglad för er som det går bra för men för oss är det bara en katastrof i livet och vi ångrar att vi nånsin gav oss i lag med denna byggherre! Vårt hur blir aldrig klart ochd et är väl tveksamt omd et någonsin kommer att färdigställas...vi vet ingenting just nu:confused: .

Dessutom har vi bara en tillfällig bostad tilld en sista April så sen får vi väl tälta eller något...skulle aldrig rekommendera denna byggherre till någon överhuvuvdtaget om jag ska vra ärlig:mad: .
 
HejHej!

Dag 3:

Idag så kom övervåningen upp, dom blev inte helt klara idag så det blir 4 timmar krankörning i morgon också,alla takstolar och några ytterväggar blev kvar..
Skulle fotat lite men hade glömt minneskortet hemma.....

Bara att beklaga alla som inte fått sin hus klara, men nu verkar det iallafall funka med deras processer.......


Fortsättning följer.....


mvh
 
hejhej!

Dag4:

Nu har allt kommit upp förutom 3 st takstolar, vet ej varför!

Här kommer några bilder..........

mvh
 
  • IMG_0155.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_0157.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
HEJHEJ!

Dag 5-11

Nu börjar det bli ett hus av bygget. Taket sitter där de ska, de flesta fönster sitter på plats.
På måndag kommer fläktar och avfuktare stoppas in i huset.
Allt har flytit på väl, lite väl kallt hade byggarna under veckan så bygget taktade ner lite ett par dagar, men nu rullar det på........Än så länge inga problem förutom att vi förlorat lite tid, vi skulle ju flyttat in 26jan..........07.........men det gör inget eftersom allt verkar bli bra slut....??!! Visst, vi är inte i hamn än men en bra bit påväg iallafall och jag betalar inte ett öre för nåt jag inte fått....vi har färdigställandeskydd och byggfelsförsäkring också....finns tydligen folk som skriver på och köper hus utan att kolla att sånt finns!!!!
Än så länge är vi nöjda kunder hos bostadsinvent!!

MVH
 
  • IMG_0173.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_0174.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_0175.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_0177.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hur framskrider bygget, när flyttar ni in? Går allt som det ska?
 
HejHej

Bygget fortskrider, veckan som varit har elektriker börjat installera elen.
Kommande vecka skall vvs påbörjas.
Det går fortfarande framåt iallafall på detta bygge.


MVH
 
  • IMG_0242.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_0231.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_0217.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_0215.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
hej hopp ser bra ut (=
vi har köpt ut oss från bostadsinvent
och ska nog bygga med A-hus känner säljaren där tyvär är de lite dyrare
 
Det är ju inte utan att man blir lite nyfiken hur det går med byggnationen. Har ju dykt upp lite nytt om rackarna på Bostadsinvent som inte alls ställt dem i så god dager.
 
hej hur går de för dig tias
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.