Undrar vad vårgårdahus bygger på för grund...?
Tycker att de verkar vara mycket prisvärda och är just nu helt inne på att ev bygga med dem längre fram.
 
Vårgårdahus bygger md platta. Ja de har fina o prisvärda hus.
 
Ja, med den standarden de faktiskt håller så har iaf inte jag hittat något prisvärdare alternativ.
Tänkte först bygga med älvsbyhus (för att öka standarden med tiden), men att få ett hus med betonggrund samt mkt högre standard utan att priset ligger så förskräckligt mkt högre är ju toppen! För att inte tala om att de verkar öppna för allt när det gäller planlösning..
 
Ja vi stod o valde mellan Vårgårdahus och Eksjöhus på slutet men det blidde ett Eksjöhus i slutändan. Men de är väldigt öppna så man kan ändra planlösningen som man vill utan kostnad. jo jag tror det är mycket bättre med VGH är Älvsbyhus.
 
Vi bor sedan snart ett år tillbaka i ett VH hus! Vi är jättenöjda!

Vi byggde på platta med golvvärme (underbart med varma golv!) men jag tror inte det är några problem att bygga annat än platta om man vill det. Deras visningshus på husknuten i GBG hade tex torpargrund, men standard är platta.

Vi tycker att vi fick väldigt mycket hus för pengarna. Även när vi letade runt bland husföretagen (vintern04/våren05) så var VH väldigt konkurrenskraftiga i pris.
Vi var först inne på Eksjöhus lågprisserie Egna hem, men upptäckte att VH låg i samma prisläge trots mycket bättre kvalitet!!!
Tittade även på Smålandsvillan men när vi valt upp till den standard vi ville ha så blev de otroligt nog dyrare.

VH låg faktiskt så mycket lägre än jämförbara andra (tex Götenehus, "vanliga" Eksjöhus, Trivselhus mfl) att vi var lite misstänksamma. Vi trodde att någonstans så kommer det nog en kostnad som visst inte ingick...men den kom aldrig! Fasta priser rakt igenom hela bygget. Säljaren vi hade gav oss alltid hjälp och ställde upp de gånger vi behövde hans hjälp under byggtiden.

Som alltid vid husbygge så beror slutresultatet på vilka hantverkare man har. Viktigast är att alltid TA REFERENSER på alla hantverkare ni anlitar!
 
Ja, det går bra att bygga på krypgrund också. Vi har byggt ett
Ekängen på krypgrund men standard är som sagt platta.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.