Jag har ett hus med suterrängtomt och har ganska stora problem med att klipparen (Automower 315) skaver bort gräset på flera ställen vilket lämnar fula hål kvar...jag kan ibland bli lite tveksam till slumpmässigheten då jag tycker den står och gnager på samma ställe ofta... men men ...

Är iallafall intresserad av erfarenheter av terrängkit hur bra det fungerar.. ?
 
  • Robotgräsklippare på sliten gräsyta nära vit husvägg, synliga hjulspår på marken.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
de där ser jättemärkligt ut, så har jag inte varit med om att den gör , studera den i vad som går fel, är det plattmark, fastnar den i något som gör att den slirar eller vad är det som får den att göra så, under tiden hade jag slått ner några pinnar som begränsar infarten till problemområdet
 
Är inte problemet att den behöver vända i botten på backen ? Ser ut att vara brant och dessutom måste den både stanna o sen vända i backe, då får den nog svårt att inte slira. Hade ett liknande problem men tvärt om. Min skulle upp för en brant slänt och sen vända där uppe och när den vände gjorde den bromsspår i backen på väg ner eller just där den skulle vända. Jag fick justera min begränsningskabel så att den inte går upp så högt i branten och då var problemet löst.

I ditt fall är det ju lite svårt då jag antar att tomten slutar i branten
 
  • Gilla
johanfa
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.