Håller på att måla om köksluckorna. Går det här att göra snyggt? Gjorda i mdf, torra och så men som sagt lite svullna och tråkiga nedtill nedanför där vattenkranen står. Kan man sandpappra det här någorlunda rakt? Andra tips? Går det att försegla eländet genom att måla några lager färg över det, även om man inte kan få bort det svullna på nåt bra sätt?
 
  • Svullna och skadade nedre delar av vita köksluckor i MDF bredvid vattenkran.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Düsseldorff
Nä har det svullnat är det kört. Slipa, spackla, måla.
 
  • Gilla
ZeroKnowledge
  • Laddar…
Düsseldorff Bergendorff skrev:
Nä har det svullnat är det kört. Slipa, spackla, måla.
Träspackel då antar jag?
 
Düsseldorff
Jepp
 
  • Gilla
Förortstjejen och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff Bergendorff skrev:
Jepp
Tack till dig och er andra som sitter och besvarar amatörsfrågor mitt på nätterna! Det är skönt att höra några ord från de som är kunniga när man är osäker men vill lära sig!
 
  • Älska
Düsseldorff
  • Laddar…
Jag brukar skära bort det mest porösa med en skarp kniv/rakblad och bygga upp en ny massa med Mipa P97, P50 (armerad) ifall skadan är stor och sen fylla det sista med P97. Sen slipa och forma in emot det gamla. Lägg sen lite grund/primer så ser du ifall du lagat tillräckligt bra

Försök använda slipmaskin eller stum kloss så du får så räta referensytor som möjligt. Slipa ner 90° vinkel först och forma sen resten på känn.
 
  • Gilla
Jonas Alström Mortin och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.