D Dr Jumping Jack skrev:
Om du har allrisk i din försäkring då täcker det just när du beter dig ovarsamt. Kolla
Yes ska kika på det, tack! Hoppas något golvföretag kan åtgärda detta :D
 
  • Gilla
Cheesen
  • Laddar…
J Jensaleks skrev:
Tack för ditt snabba svar! Vet du vart man kan få tag i sånna bitar? Dom som jag tagit bort är ju helt vinda och obrukbara. Annars går det att ta bort allting och lägga ett nytt golv på materialet som är under? Vill helst kunna rädda det såklart, tycker det är snyggt! :)
Sjukt snyggt är det! Få tag i din lokala "fiskbensparkett"-firma. De bör kunna reparera, lägga nytt där det behövs och sedan slipa om allt. Kommer nog gå på ett par tiotusentals kronor, så kolla med försäkringsbolaget först. Sedan kan du ju blindka frun med att när man slipar om golvet kanske de kan använda någon lack som gör att det ser lite modernare ut. Men att behålla det, det är du nästa skyldig till ;)
 
Okarlsson Okarlsson skrev:
Sjukt snyggt är det! Få tag i din lokala "fiskbensparkett"-firma. De bör kunna reparera, lägga nytt där det behövs och sedan slipa om allt. Kommer nog gå på ett par tiotusentals kronor, så kolla med försäkringsbolaget först. Sedan kan du ju blindka frun med att när man slipar om golvet kanske de kan använda någon lack som gör att det ser lite modernare ut. Men att behålla det, det är du nästa skyldig till ;)
Yes ska kika med dom! Har ju drulle upp till 40,000:- och skadan hände för ACn läckte vatten under natten så därav reste det sig… är ju inte så stor del som tagit skada så håller tummarna. Tack för din hjälp :)
 
Cheesen
J Jensaleks skrev:
Yes ska kika på det, tack! Hoppas något golvföretag kan åtgärda detta :D
Hörde av en kund som bjöd på fika i snickeriet om en snickarfarbror här på orten som hade haft parkettgolv som bisyssla...

Gubben/snickaren kom, efter dagens arbete, hem till kunden med golvet (en klassisk fiskbensparkett) och la sig ner och knackade på varenda lamell tills han hittade en med bomljud. Då bröt han upp lamellen limmade om den eller bytte ut den och ställde dit ett smidesstäd som han hade med sig. Sa tack och på återseende och lämnade lägenheten. Detta tog typ 15 minuter varje eftermiddag i fyra veckors tid med en lamell om dagen, men golvet... Ja det blev skitsnyggt när gubben till slut slipade om och lackade resultatet.. På frågan varför han bara gjorde en lamell per dag så va ju svaret självklart. "jag har bara ett smidesstäd"
Gjorde senare hembesök hos kunden och monterade en köksö, jag lovar dig att golvet i tvrummet är det finaste jag sett och då hade det gått styvt 15 år sedan det blev renoverat.

Det var ju inte billigt att renovera golvet men bra mycket billigare än att lägga ett nytt likadant, och värdet på lägenheten steg säkert med bra mycket mer än vad gubben tog för sina tjänster. Om det legat ett laminatgolv därinne istället så hade rummet vart dött... Nu levde det istället och golvet matchades naturligtvis av ekfanerade 60-tals dörrar som vi senare fick renovera.
 
  • Gilla
lassab999
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.