Hej!

Jag har ett DSC Neo som jag har kört igång appen Connect alarm till, men mitt problem är att jag bara kör GSM och det förvalda numret för att ”väcka” larmet med är fel. Jag kan för allt i världen inte hitta var man ändrar detta då jag vill minnas att det inte är något man skriver in manuellt utan appen själv hittar det.

Hoppas någon av er har en lösning på detta!

-Andreas
 
Jag ansluter via nätverket så har dålig koll på GSM-varianten men kan detta hjälpa?

" The user-app activation which is done by the ‘connect alarm activation’ mobile-app can be performed only when there is an active connection between the power-manage server and the Neo panel. When using a GPRS/Cellular Neo panel, most of the time the panel is disconnected (the panel is connected when user is logged in the user-app ‘connect alarm’ and up to 5 minutes after exiting installer menu) from the server and therefore the panel cannot be activated. To reconnect the panel to the server please send to the panel the following SMS: ConnectXXXXXXXXXXXX05205917105501304neo go or exit from installer code.  The XXXXXXXXXXXX should be replaced with the panel ID which is located in installer menu [851][422] (also called ‘panel webname’ in the ‘connect alarm activation’ or ‘panel ID’ in the ‘connect alarm’ application).  Sending the SMS will cause the panel to connect within few seconds to the server so the activation process can complete"

Och SMS skickas väl till det nummer ditt simkort i larmet har?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.