Klipparen fungerade fint från start. Klippningen avslutades med att klipparen återvände till laddstationen. Sedan händer inget. Klipparen är stendöd. LCD-skärmen helts svart och reagerar inte på vilken knapp man än trycker. Har mätt spänningen in och ut från laddstationen samt klipparens batteri. Fulla poletter på bägge ställen. Någon som känner igen problemet?
Robotgräsklippare med svart LCD-skärm och kontrollpanel synlig i solljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Knappen under har du väl inte missat?
 
Jag har en Lyfco E1200, upplever precis samma fenomen. Den var ute och körde ~1h och återvände till laddstation, laddare började lysa rött för laddning så jag lät den vara. Kollade till den 2h senare och den är stendöd. Kan inte för mitt liv få igång den. Har mätt upp laddare 29,47v. Batteri 29v. Säkring på mainboard är hel. Startknapp är diodmätt och hel. Vad kan problemet vara?
 
Alltså, det är ju lite lockande att säga ”vad hade du väntat dig av en Kina-klippare” men det ger ju ingenting.
Kan man koppla ur batteriet ur maskinen så att den blir strömlös på riktigt? Kanske det kan få programslingan att börja på nytt?
 
Jag vet inte om trådstartarens fått igång sin e1800 ännu men i mitt fall så har jag testat att koppla bort batteri och även cmos-batteri över en natt, dock fortfarande död. Även flashat nyaste firmware via usb på mainboard enligt guide. Får väl snällt vänta på att Outl1 svarar på om det kan vara mainboard i klippare eller laddstation som är bekymret. På e1200 finns ingen display och när klipparen inte ens startar kan jag heller inte fabriksåterställa. Det är ju lite komiskt att den klippte endast ca 3h innan den dog
 
Redigerat:
Jodå, igår fick jag igång klipparen igen.
Detta efter byte av moderkortet. Efter diverse mail med säljaren skickades efter flera veckor ett nytt moderkort.
Då jag jobbat med elektronik var det inte så svårt att byta kortet ( naturligtvis efter godkännande från säljaren ). Annars vågar man ju inte lyfta på skalet med tanke på garantin.

Men totalt sett har det som inte borde ta mer än högst två veckor blivit en pina på nästan två månader.

Bemötandet från säljaren har varit vänligt och korrekt.
 
L
A AndreasL1 skrev:
Jag har en Lyfco E1200, upplever precis samma fenomen. Den var ute och körde ~1h och återvände till laddstation, laddare började lysa rött för laddning så jag lät den vara. Kollade till den 2h senare och den är stendöd. Kan inte för mitt liv få igång den. Har mätt upp laddare 29,47v. Batteri 29v. Säkring på mainboard är hel. Startknapp är diodmätt och hel. Vad kan problemet vara?
Jag har en E1200 och precis samma fenomen, har mejlat Outl1 idag, väntar på svar...
 
"
Klipparen fungerade fint från start. Klippningen avslutades med att klipparen återvände till laddstationen. Sedan händer inget. Klipparen är stendöd. LCD-skärmen helts svart och reagerar inte på vilken knapp man än trycker. Har mätt spänningen in och ut från laddstationen samt klipparens batteri. Fulla poletter på bägge ställen. Någon som känner igen problemet?
Efter byte av moderkort fungerade klipparen en stund. Satte tillbaka den i laddstationen och stendöd dagen efter. :(
Exakt samma händelse som första gången.
 
Oooopps, stängde av helt och startade igen efter ca 10 minuter. Nu visar den att den laddar....
 
Cahlis Cahlis skrev:
Knappen under har du väl inte missat?
Min gör så nu med
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.