Hej,

Jag behöver tre separata garderober med skjutdörrar som är 100 cm breda, max 110 cm, och helst 240 cm höga. Tyvärr har inte Ikea skjutdörrar för den bredden. Vart kan jag hitta det? Eller går det smärtfritt att köpa Pax garderober och montera en annan lösning för skjutdörrar? Kan tillägga att garderoberna skall byggas in.

Tack på förhand.
 
Är garderobens bredd 100 (max 110)? Eller menar du att varje skjutdörr ska vara 100 breda?

Hos Mirro.se så går det att beställa 2 skjutdörrar som är 509mm breda, 1000 bred öppning.
 
Demmpa Demmpa skrev:
Är garderobens bredd 100 (max 110)? Eller menar du att varje skjutdörr ska vara 100 breda?

Hos Mirro.se så går det att beställa 2 skjutdörrar som är 509mm breda, 1000 bred öppning.
Det var total bredd 100 cm som jag menade. Jag tror jag tar vanliga dörrar från Ikea i stället, det blir så mycket billigare även om det inte är lika snyggt eller smidigt. Tack för svar dock :)
 
Vi beställde skjutdörrarna (till fyra garderober uppdelat på tre tillfällen) hos lokala bygghandlaren, vi fick hyfsad rabatt jämfört med ”rekommenderat pris”, typ 20-25%.
 
J jonericsson skrev:
Jag tror jag tar vanliga dörrar från Ikea i stället
Hel dörr upp till tak Tja. Jag tog två dörrar till ett skåp. Blir då bara att öppna en mindre i stället för hela flaket.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.