3 353 läst · 14 svar
3k läst
14 svar
Mcculloch Rob s800 ingen Bluetooth i menyn.
Hej.
Installerade en S800 idag till mina föräldrar. Döm till min förvåning så finns inte Bluetooth undermenyn för parkoppling enligt instruktionsboken..
Har letat överallt.
Ni andra som har en s600 eller S800 har ni Bluetooth koppling?
Installerade en S800 idag till mina föräldrar. Döm till min förvåning så finns inte Bluetooth undermenyn för parkoppling enligt instruktionsboken..
Har letat överallt.
Ni andra som har en s600 eller S800 har ni Bluetooth koppling?
Parkoppla McCulloch ROB-appen och produkten
1. Hämta McCulloch ROB-appen på din mobila enhet.
2. Utför steg 1–3 i Gå till menyn på sida 20.
3. Använd piltangenterna och OK-knappen för att navigera i menystrukturen Inställningar > Installation > Bluetooth > Ny parkoppling.
4. Följ anvisningarna i appen.
1. Hämta McCulloch ROB-appen på din mobila enhet.
2. Utför steg 1–3 i Gå till menyn på sida 20.
3. Använd piltangenterna och OK-knappen för att navigera i menystrukturen Inställningar > Installation > Bluetooth > Ny parkoppling.
4. Följ anvisningarna i appen.
Bästa svaret
Ja, jag har en S600 och har Blåtand i meny och koppling till telefon, funkar finfint.
Du kan prova att uppdatera maskinen med senste mjukvaran så kanske bluetooth menyn kommer tillbaka
https://www.mcculloch.com/se/robotic-software-update/
Du kan prova att uppdatera maskinen med senste mjukvaran så kanske bluetooth menyn kommer tillbaka
https://www.mcculloch.com/se/robotic-software-update/
Får testa i morgon.
Ska maskinen vara avstängd vi uppdattering? I instruktionsboken står det att man ska stänga AV maskinen när man öppnar batteriluckan. Men USB uttaget verkar ju ligga där under.
Ja, jag har för mig att Maskinen ska vara avtängd, du kan ha ett fönster öppet med enhetshanteraren när du trycker i usb kabeln i roboten, då ser du om datorn "ser" S800:an och du kommer troligen också höra Windows ljudet för ny enhet.
Perfekt. Tack så mycket!
Nu fick jag fram menyn efter sw uppdatering men tyvärr så gick det inte att para. Testade även med min telefon.
Den kom upp i blåtand menyn på telefon men inte i robotappen.
Den kom upp i blåtand menyn på telefon men inte i robotappen.
ok, så om jag förstår rätt så ser du den i telefonen blåtandsmeny där du kan se "alla" aktiva blåtandsenheter i närheten, men den dyker inte upp i appen?
Den kan vara lite svår att para och få igång fösta ggn, var ute förra veckan efter att jag ominstallerat telefonen och pairade om den, fick hålla på 5 min innan den kom "in" i appen
Den kan vara lite svår att para och få igång fösta ggn, var ute förra veckan efter att jag ominstallerat telefonen och pairade om den, fick hålla på 5 min innan den kom "in" i appen
Det stämmer som du beskriver. Får testa mer i morgon.
Jag frångår min egen topic nu
Men har du märkt att den dockar snett? Dvs till vänster om guidekabeln som sitter i sitt spår under laddstationen.
Vi var tvungen att förskjuta guidekabeln kanske 8 cm från centrum för att den skulle kunna docka.
Jag frångår min egen topic nu
Vi var tvungen att förskjuta guidekabeln kanske 8 cm från centrum för att den skulle kunna docka.
Mixtrat flera gånger idag med Bluetooth. Appen hittar inte klipparen..
Vettefan om det är värt att reklamera till ÅF för det. Såvitt jag förstår så ger den kanske inte jättemycket mervärde att det är värt med all väntan och krångel med reklamation.
Vettefan om det är värt att reklamera till ÅF för det. Såvitt jag förstår så ger den kanske inte jättemycket mervärde att det är värt med all väntan och krångel med reklamation.
Finjusterade guiden ännu mer idag hur den ligger under laddstationen. Nu dockar den helt rakt. Men den ligger rejält offset från spåren under.