Parkoppla McCulloch ROB-appen och produkten
1. Hämta McCulloch ROB-appen på din mobila enhet.
2. Utför steg 1–3 i Gå till menyn på sida 20.
3. Använd piltangenterna och OK-knappen för att navigera i menystrukturen Inställningar > Installation > Bluetooth > Ny parkoppling.
4. Följ anvisningarna i appen.
 
C CM1234 skrev:
Installation > Bluetooth > Ny parkoppling.
Den menyn finns inte på deras S800. Som jag skrev i tråden.
Robothus är den sista undermenyn i "Installation"
 

Bästa svaret

  • Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
Får testa i morgon.
 
  • Gilla
micked99
  • Laddar…
Ska maskinen vara avstängd vi uppdattering? I instruktionsboken står det att man ska stänga AV maskinen när man öppnar batteriluckan. Men USB uttaget verkar ju ligga där under.
 
Ja, jag har för mig att Maskinen ska vara avtängd, du kan ha ett fönster öppet med enhetshanteraren när du trycker i usb kabeln i roboten, då ser du om datorn "ser" S800:an och du kommer troligen också höra Windows ljudet för ny enhet.
 
Perfekt. Tack så mycket!
 
Nu fick jag fram menyn efter sw uppdatering men tyvärr så gick det inte att para. Testade även med min telefon.
Den kom upp i blåtand menyn på telefon men inte i robotappen.
 
ok, så om jag förstår rätt så ser du den i telefonen blåtandsmeny där du kan se "alla" aktiva blåtandsenheter i närheten, men den dyker inte upp i appen?
Den kan vara lite svår att para och få igång fösta ggn, var ute förra veckan efter att jag ominstallerat telefonen och pairade om den, fick hålla på 5 min innan den kom "in" i appen
 
Det stämmer som du beskriver. Får testa mer i morgon.

Jag frångår min egen topic nu :) Men har du märkt att den dockar snett? Dvs till vänster om guidekabeln som sitter i sitt spår under laddstationen.
Vi var tvungen att förskjuta guidekabeln kanske 8 cm från centrum för att den skulle kunna docka.
 
ja, lite från centrum, Jag har min guidekabel förskjuten innåt mot hus väggen med kanske 2-5 cm
 
  • Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
Mixtrat flera gånger idag med Bluetooth. Appen hittar inte klipparen..
Vettefan om det är värt att reklamera till ÅF för det. Såvitt jag förstår så ger den kanske inte jättemycket mervärde att det är värt med all väntan och krångel med reklamation.
 
Det enda du kan göra i appen är att ställa klipptid vilket inte är så svårt att göra i maskinen (y)
 
  • Gilla
Maxwells demon
  • Laddar…
Finjusterade guiden ännu mer idag hur den ligger under laddstationen. Nu dockar den helt rakt. Men den ligger rejält offset från spåren under.
 
  • Gilla
micked99
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.