Vi har fått en offert från Åtvidabergs taklyft. Vi bad dem specifera vad som kostade vad, vilket de inte gör för då blir det dyrare fick vi till svar. Avseende vissa delar vill de ha förskottsbetalning andra när de utfört nåfot arbete. Efter 10 månader höjer de totalsumman även på de delar som vi redan betalat.
Offerten gäller 1v till sen höjer de priset.

Vad är era erfarenheter av Åtvidabergs taklyft? Har det varit krångligt? Har de leverar det de ska? Går de att lita på?

Tacksam för alla svar och råd!
 
J JB41 skrev:
Vi har fått en offert från Åtvidabergs taklyft. Vi bad dem specifera vad som kostade vad, vilket de inte gör för då blir det dyrare fick vi till svar. Avseende vissa delar vill de ha förskottsbetalning andra när de utfört nåfot arbete. Efter 10 månader höjer de totalsumman även på de delar som vi redan betalat.
Offerten gäller 1v till sen höjer de priset.

Vad är era erfarenheter av Åtvidabergs taklyft? Har det varit krångligt? Har de leverar det de ska? Går de att lita på?

Tacksam för alla svar och råd!
Har bara hjälpt till vid färdigställande, ett par gånger.
Min åsikt är att det är dyrt, billigare att ta en lokal byggfirma som gör jobbet.
Och att det är otroligt mycket jobb kvar efteråt. Men det beror kanske på vad man köper av dom.

Grundregel i byggbranschen är väl att aldrig betala förskott, iaf inte utan en motsvarande bankgaranti.
 
larsbj larsbj skrev:
Har bara hjälpt till vid färdigställande, ett par gånger.
Min åsikt är att det är dyrt, billigare att ta en lokal byggfirma som gör jobbet.
Och att det är otroligt mycket jobb kvar efteråt. Men det beror kanske på vad man köper av dom.

Grundregel i byggbranschen är väl att aldrig betala förskott, iaf inte utan en motsvarande bankgaranti.
Tack för ditt svar.
Ja billigt är det ju inte precis. Men det är inte så många firmor som gör denna typ av atbete på så sätt som de gör alltså qtt de bygger i fabrik. Projektet blir ett helt annat om man bygger allt på plats.
Vi kommer göra allt utom badrummet inne själva.

Hjälpte du till efter att de levereade en övervåning?

Jag har ingen lust att betala i förskott, men de verkar kräva det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.