Gör om ettlitet kök. Måste då ta ut kyl och frys till rummet. PGA platsbrist tänkte vi ställla in den i en garderob.
Kyl och frys 50 bred 140 hög.
Garderoben är 54 bre och ca 170-175 cm hög.
Såg i en likadan lägenhet att de gjort så. Samt gjort ventilationshål i dörrens över kant. Men blir det för varmt med garderobsdörren kvar? / levaka61
 
Tror det funkar , bild ?
 
Gå in på IKEA eller någon annan som säljer inbyggda kylar och kolla hur mycket ventilöppning de har. Bäst är nog att ha öppning både uppe och nere och ställa kylen på ben så att det blir luftflöde runt kulen.

Jag tror dock att du kommer bli rätt trött på att öppna två dörrar varje gång du ska in i kylen.
 
Jag har i tidigare boende haft en frys i en garderob vilket fungerade utmärkt. Precis som du säger vill du göra hål i överkant men också gärna i underkant för att få cirkulation och att det finns utrymme bakom kylfrysen mot bakkant av garderoben. Jag satte den här typen av galler https://bit.ly/3wgIpH2 men finns ju en uppsjö av varianter för att passa ditt hem.

I värsta fall skulle jag gissa att livslängden på vitvaran blir lite sämre om den går varmt hela tiden, men jag märkte inga problem.
 
H Hans G2 skrev:
Jag har i tidigare boende haft en frys i en garderob vilket fungerade utmärkt. Precis som du säger vill du göra hål i överkant men också gärna i underkant för att få cirkulation och att det finns utrymme bakom kylfrysen mot bakkant av garderoben. Jag satte den här typen av galler [länk] men finns ju en uppsjö av varianter för att passa ditt hem.

I värsta fall skulle jag gissa att livslängden på vitvaran blir lite sämre om den går varmt hela tiden, men jag märkte inga problem.
Tack för svar!
 
Hep Hep skrev:
Gå in på IKEA eller någon annan som säljer inbyggda kylar och kolla hur mycket ventilöppning de har. Bäst är nog att ha öppning både uppe och nere och ställa kylen på ben så att det blir luftflöde runt kulen.

Jag tror dock att du kommer bli rätt trött på att öppna två dörrar varje gång du ska in i kylen.

OKI! Öppnandet av dörrar blir sonens problem ;P Tänkte att det blev snyggare så
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.