J
Barnet har en tendens att banka på tv skärmen. Den nuvarande ser ut just nu som på bilden och ny tv är på gång.
Hur skydda den nya tv skärmen ?
Jag har just nu två alternativ.
1- plexiglas limmat runt ramen.
2- montera grind runt tv
Skadad TV-skärm med färgstreck och trasig bildvisning, barnprogram i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
G
Uppfostring?
 
  • Gilla
Manhunter och 13 till
  • Laddar…
Höja TV’n?
 
  • Gilla
Troberg
  • Laddar…
J
G OMathson skrev:
Uppfostring?
Ja ja, han är bara två år.
 
J
sir_daniel sir_daniel skrev:
Höja TV’n?
Den nya tvn är större. Om ögonhöjden ska hamna mitt i skärmen då kommer nedersta sidan att hamna ungefär i samma höjd som nuvarande.
Visst kan jag montera den något högre men det finns inte så mycket marginal.
Just nu lutar sig åt att montera grinden på länken framför tvn.

https://www.babyland.se/baby-dan-flex-xl-grind_17586
 
Projektor!
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Hus tomte
J Jens33 skrev:
Ja ja, han är bara två år.
J Jens33 skrev:
Ja ja, han är bara två år.
nånstans måste man dra gränsen..

om du skyddar tv:n så låter du ju lillkillen bestämma..

Mina kids skulle aldrig i helvetet slå på tv:n eller inget annat heller för den delen..

låter hård men e snäll


Du måste nog stoppa ner foten mer än skydda allt från lillkillen;)
 
  • Gilla
Prodigys och 2 till
  • Laddar…
Höj den ett snäpp och vinkla upp huvudet.
 
J
Hus tomte Hus tomte skrev:
nånstans måste man dra gränsen..

om du skyddar tv:n så låter du ju lillkillen bestämma..

Mina kids skulle aldrig i helvetet slå på tv:n eller inget annat heller för den delen..

låter hård men e snäll


Du måste nog stoppa ner foten mer än skydda allt från lillkillen;)
Vi är rätt så hårda mot honom tycker jag. Den gången var jag ute och klippte gräset och mamman satt på muggen då tog han tillfälle att banka sönder tvn.
 
Sätt den högre och vinkla ner. Är den tillräckligt stor och sitter ngr meter bort så behöver du knappast böja huvudet bakåt.
50 tum/5meter
 
J
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Projektor!
Tyvärr har jag bestämt mig för Oled.
 
  • Haha
Nalleman64
  • Laddar…
Funderade ett varv till. Du sitter knappast på en pall med 90 graders vinkel på kroppen och kollar på tv? Ingen vettig har väl en tv i ögonhöjd!!!
Du sitter troligen i en fotölj eller soffa och då är du tillbakalutad. Vinkel kanske 23 grader? På tre meter så kan du då höja tvn rejält så att en tvååring inte når och ni får en bra vinkel på nacken och inte behöver sitta som om ni kollade i mobilen (gamnacke)
Nä, det där är lätt fixat. Om man vill.
 
Att uppfostra är ett bra råd men även om man försöker så är barn just barn. Vill man ha strykrädda barn så går det att lära dom att ge fan i vad man än vill.

Men nu var det ett barn och nu har vi haft tur med våra 3 att dom inte slagit sönder en tv men grannarnas har ninjat sönder typ 5st.

Så om han är o slår så köp en billig skänk från Ikea som hindrar han från att komma åt, kastar han saker så får du hämta inspiration från någon av dom svenska semesterorterna även känt som anstalt.

Har du inte redan drulle på din hemförsäkring så passa på att uppgradera den medans terro.. barnet är litet, inte första saken som kommer pajja.
 
L Lutte skrev:
Att uppfostra är ett bra råd men även om man försöker så är barn just barn. Vill man ha strykrädda barn så går det att lära dom att ge fan i vad man än vill.
Man kan lära ungar att hålla tassarna borta från känsliga prylar utan att hota med stryk osv.

Har fungerat mycket bra på våra ungar, samt barnbarnen. Även hundar/valpar har varit rätt enkla att lära vad de får göra och inte oavsett om husse/matte är på plats eller ej. De fattar snabbt hur de ska bete sig och det beror inte på att de skulle känna sig rädda att få stryk, aldrig någonsin

Men visst, går inte detta av en eller annan anledning så får man ju köra med vettiga skyddsstrategier som nämnts, göra saker fysiskt oåtkomliga. Vi har aldrig behövt göra så men jag kan tänka mig att det kan behövas i vissa fall.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
N
J Jens33 skrev:
Barnet har en tendens att banka på tv skärmen. Den nuvarande ser ut just nu som på bilden och ny tv är på gång.
Hur skydda den nya tv skärmen ?
Jag har just nu två alternativ.
1- plexiglas limmat runt ramen.
2- montera grind runt tv
[bild]
Tacka vet jag CRT-TV!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.