Är det någon som sitter med info var man hittar Ajax larmpaket eller delar billigast? Sverige/EU?
Wingblad och Safeland är ju de jag hittar direkt men det kanske går att komma ner i pris någonstans. Behöver inte koppling till larmcentral.
 
Megateh har väl några handlat från, men jag tyckte inte de var så billiga att det motiverade att inte ta en svensk ÅF.
Wingblad och Safeland verkar ha pressat varandra till ungefär samma prisnivå, iaf när jag köpte i höstas.
 
  • Gilla
Brempa71 och 1 till
  • Laddar…
Köpte nyss ett Ajax-system från Best Alarm System i Spanien. I en undersökning mot andra webshopar var de klart billigast. Tog ett par dagar att leverera med frakt hem till dörren. Returer kan säkert bli kostsamt men jag har hittills bara returnerat en sak jag köpt på nätet så jag är inte särskilt orolig.
 
A Axe77 skrev:
Köpte nyss ett Ajax-system från Best Alarm System i Spanien. I en undersökning mot andra webshopar var de klart billigast. Tog ett par dagar att leverera med frakt hem till dörren. Returer kan säkert bli kostsamt men jag har hittills bara returnerat en sak jag köpt på nätet så jag är inte särskilt orolig.
Hur mkt % billigare blev det..betalar lätt 20% mer för en svensk firma hålla pengar och skatter inom Sverige än för bekosta en motorväg i spanien. Det är ju gigantiska summer vi snackat om. Det skiljde 200:- på en Hub 2 från Wingblad när jag jämförde med den du köpte från. Men det är jag det.
 
Redigerat:
A Axe77 skrev:
Köpte nyss ett Ajax-system från Best Alarm System i Spanien. I en undersökning mot andra webshopar var de klart billigast. Tog ett par dagar att leverera med frakt hem till dörren. Returer kan säkert bli kostsamt men jag har hittills bara returnerat en sak jag köpt på nätet så jag är inte särskilt orolig.

Dela gärna med dig.
Jag kikade lite där och sidan i sig verkar väldigt seriös och priserna ganska bra.
Kanske runt 20-30% billigare om jag inte missade helt när jag kollade lite fort?

Gratis frakt?
Vad blev det för valutakurs eur/sek?

Hade vart toppen med lite svar.
 
Mattias_Jo1 Mattias_Jo1 skrev:
Hur mkt % billigare blev det..betalar lätt 20% mer för en svensk firma hålla pengar och skatter inom Sverige än för bekosta en motorväg i spanien. Det är ju gigantiska summer vi snackat om. Det skiljde 200:- på en Hub 2 från Wingblad när jag jämförde med den du köpte från. Men det är jag det.
Var och en blir salig på sin fason. Jag gillar inte att betala mer än jag behöver. Ska svenska handlare få mina pengar får de erbjuda bättre priser helt enkelt.

"Det är inte de stora inkomsterna som gör dig rik, utan de små utgifterna"
 
  • Gilla
gaia och 3 till
  • Laddar…
Dizzy84 Dizzy84 skrev:
Dela gärna med dig.
Jag kikade lite där och sidan i sig verkar väldigt seriös och priserna ganska bra.
Kanske runt 20-30% billigare om jag inte missade helt när jag kollade lite fort?

Gratis frakt?
Vad blev det för valutakurs eur/sek?

Hade vart toppen med lite svar.
Product Quantity Price
AJAX Hub - Wit 1 €130,40
HomeSiren - Wit 1 €48,80
StreetSiren - Zwart 1 €96,80
MotionProtect - Wit 4 €195,20
DoorProtect - Wit 3 €86,40
FireProtect - Wit 3 €175,20
KeyPad - Wit 1 €77,60
Subtotal: €810,40
Shipping: Envío gratuito (gratis alltså)

Total: €810,40 (includes €140,65 VAT)

I svenska pengar blev det 8387,27 kr.
 
  • Gilla
Dizzy84
  • Laddar…
Sådär, då var paketet levererat från Spanien.
Beställde i onsdags morse och kom hemlevererat nu vid 16!

Ett levererat paket från Spanien med adressetikett från företaget Best Alarm System.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Är det samma frekvenser som i Sverige?
 
E
Nyfniken Nyfniken skrev:
Är det samma frekvenser som i Sverige?
Är det samma priser att handla där på plats?

Frekvenser?

Hur funkar appen om det ska anslutas exempelvis ett hus och en stuga på olika platser?
 
E
Varför kommer där inget svar @Nyfniken eller någon annan?

Det var väl inte speciellt svåra frågor eller..
 
E El-Löken66 skrev:
Varför kommer där inget svar @Nyfniken
Varför frågar du mig? Du Googlar väl lika bra som jag?

("Frekvenser?" är väldigt luddigt. Vad undrar du?)
 
A
E El-Löken66 skrev:
Då lägger vi ner forumet på @Nyfniken s begäran.
Fy fan va skönt det vore! slippa tvingas att hänga här:)
 
  • Gilla
El-Löken66
  • Laddar…
E El-Löken66 skrev:
Förlåt, Gud, att jag frågade!
Det är till att vara snarstucken...

Du skrev ett ord följt av ett frågetecken, det är ingen fråga. Men vi kör väl Jeapardy då: "Ja, larmet kommunicerar ju med radio."

Därtill skrev du två faktiska frågor i ditt svar till mig, och varför du frågar just mig har jag ingen aning om men om du nu prompt ska ha ett svar från mig: "Jag har ingen aning. Jag har inte handlat där och jag har bara ett larm."
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.