Någon som beställt kakel/klinker via https://tile.expert eller som känner till dem? Bra omdömen på Testpilote men verkar mest vara tyska kunder.
 
Bumpar denna.
Hittade samma kakel för under halva priset på denna sidan, låter ju nästan för bra för att vara sant.

Nån som beställt därifrån?
 
För att kakel och klinkerplattor ska uppfylla kraven i BBV ska de vara av första sortering, och någonstans på kartongen måste då texten, eller del av texten; SS EN 14411 stå. En sån här sida får mig att tro att det kanske inte är första sortering som säljs, men jag vet inte. Bara ett tips att kolla efter. Kanske fråga dom innan ni köper.
 
  • Gilla
danielte
  • Laddar…
M
Om du använder sökfunktionen på Tile Expert så hittar du mina erfarenheter här.

Jag köpte annan variant av en platta som Konradssons hade i sortimentet, fick rektifierade och lappade till lägre pris än vad standardplattan kostade i Sverige.
 
Beställde kakel och klinker från Tile Expert. De varnade för lite längre leveranstid än normalt pga Corona och leveransen kom i tid mht Corona-tillägget. När leveransen kom var pallen skadad och när chauffören sänkte liften kollapsade pallen. Ett antal kakel var krossade. Fotade och krävde att chauffören också fotade och skrev i sin kvittens. Sedan mailade speditionsfirman kvittensen till mig och jag reklamerade till Tile Expert tillsammans med kvittensen och mina foton. Fick snabbt svar med fråga om jag ville ha tillbaka pengar eller nya plattor. Jag ville ha nya plattor. Sen fick jag utan att ha bett om det pengar insatta på mitt kontokort som ursäkt för sen leverans och ersättningsplattorna kom snabbt med expressleverans. Hade hela tiden kontakt med samme kille på Tile Expert - trevlig och proffsig. Det var speditörskedjan som sabbade pallen, Den hade gått från lagret i bra skick. Kan inte tänka mig bättre service. Jag trodde inte på det förrän de sista plattorna stod utanför dörren.
 
  • Gilla
Marypop68 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.