Hejsan alla experter. Fick ett kul fel på "lillebror" idag när säsongen skulle startas igång. Den säger "stäng luckan för att starta". Jag stänger luckan. Inget händer. (Samma text är kvar i displayen).

Jag rev isär hela klipparen, hittade ett litet kretskort bredvid displayen märkt "door2017". Det är uppenbarligen så att den vill känna av en magnet eller dylikt på andra sidan plasthöljet. Hittade en liten magnet, och när jag håller den bredvid displayen så funkar det.

MEN! Hur får jag nu tag på den delen som på något magiskt vis ramlat väck under vinterförvaringen? Är det nån som kan vara snäll och ta en bild på hur den ska se ut? Var hittar man reservdelar lättast?
 
  • Närbild på en gräsklippares insida med en pil som pekar på kretskortsplatsen där en magnet saknas.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Interiör av en gräsklippare med synligt kretskort och kablage, märkt "door2017".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej
Køb en lille magnet der passer i hullet. På min robot sidder den lige med kanten.
Mvh
 
  • Gilla
kebab
  • Laddar…
K kebab skrev:
Hejsan alla experter. Fick ett kul fel på "lillebror" idag när säsongen skulle startas igång. Den säger "stäng luckan för att starta". Jag stänger luckan. Inget händer. (Samma text är kvar i displayen).

Jag rev isär hela klipparen, hittade ett litet kretskort bredvid displayen märkt "door2017". Det är uppenbarligen så att den vill känna av en magnet eller dylikt på andra sidan plasthöljet. Hittade en liten magnet, och när jag håller den bredvid displayen så funkar det.

MEN! Hur får jag nu tag på den delen som på något magiskt vis ramlat väck under vinterförvaringen? Är det nån som kan vara snäll och ta en bild på hur den ska se ut? Var hittar man reservdelar lättast?
Hej. Har samma problem med min, dock sitter magneten kvar men den reagerar inte när man stänger luckan. Fick du igång den?
 
Jag har gjort en temporär fullösning. Tejpat fast en magnet bredvid displayen, så att den tror att luckan är stängd hela tiden.
Men tydligen säljer Clas Olsson delar till Worx så jag ska kolla där nästa gång jag har vägen förbi.
 
T toys skrev:
Hej. Har samma problem med min, dock sitter magneten kvar men den reagerar inte när man stänger luckan. Fick du igång den?
Hittade problemet på min. Två klämda kablar till givaren som läser luckan. Snabbt åtgärdat med ett par skarvar.

Nu tuffar den på igen.
 
  • Gilla
kebab
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.